Publicerat September 26, 201114 yr Ja, som rubriken lyder så har jag bestämt mig för att göra skolans projektarbete i favör till rådjuren denna vinter! jag har tänkt att först göra en inventering på min jaktmark och sedan göra åtgärder där jag känner att det behövs. är det något speciellt som ni här på forumet tycker att jag bör ha med i min viltvårdsplan? ett litet problem jag har är att jag måste göra den på vetenskapliga grunder osvosv.. svar och tips uppskattas! *Edit: vad för sorts föda är bäst för rådjuren? andra bra åtgärder som kan komplettera stödutfodring?
Publicerat September 26, 201114 yr Författare Jag har även tänkt att skriva här hur det går för mig och kanske lägga upp någon fin bild
Publicerat September 26, 201114 yr Låter som ett lysande projekt. Ett tips kan vara att vända dig till Jägarförbundet, de har bra tips att ta till sig. Mr Outdoorsman här på forumet är mycket duktig i dess frågor. MKJ är en annan som har koll på läget. Mf mf. //
Publicerat September 26, 201114 yr Kom just på att jägarförbundet har ett hjälpmedel som jag använder mig av. http://www.jagareforbundet.se/viltvard/tavling/ Registrera dig så får du tillgång till en viltvårdsplan där du kan lägga upp egna resultat o liknande. //
Publicerat September 26, 201114 yr Författare Kom just på att jägarförbundet har ett hjälpmedel som jag använder mig av. http://www.jagareforbundet.se/viltvard/tavling/ Registrera dig så får du tillgång till en viltvårdsplan där du kan lägga upp egna resultat o liknande. // tackar! jag ska nog försöka komma igång så fort som möjligt med projektet men det är ju lite förberedelser inför älgjakten som måste göras också
Publicerat September 26, 201114 yr tackar! jag ska nog försöka komma igång så fort som möjligt med projektet men det är ju lite förberedelser inför älgjakten som måste göras också Jag loggade in nyss o planeringsverktyget verkar vara nedlagt eller om det bara är haveri för stunden... Kika in på SJF viltvårdsidor, de ger ganska mycket kött på benen och din tråd här borde ge en del även omdet lackar mot jaktsäsong nu så många funderar inte så mycket på viltvården förrens till vintern och våren då nytt ska anläggas. //