Publicerat April 10, 200620 yr Hej jag funderar på en Kombi bock jag tänkte ha den till Fågel och diverse småviltsjakt det jag funderar över är caliber valet. Jag går i mellan några bössor o funderar för den ska ju kunna hålla sig inom rimmligt pris oxå , valet är i mellan Tikka ,Valmet , Brno , savage ... vore tacksam för lite svar ;D ;D
Publicerat April 10, 200620 yr Kolla in länken ;D ;D http://www.jaktsidan.se/forum/index.php?topic=3460.0
Publicerat Maj 17, 200620 yr Jag skulle satsa pengarna på en Tikka M77K bara för att den är funktionssäker och har bra precision. har en själv som jag är jättenöjd med och väger ingenting 12/5,6x52R
Publicerat Maj 17, 200620 yr Kolla in länken ;D ;Dhttp://www.jaktsidan.se/forum/index.php?topic=3460.0 Snacka om Peent skött bössa! fy fasiken! Där har du mycket bössa för pengarna!!! MVH/Jocke
Publicerat Maj 30, 200620 yr Hej jag funderar på en Kombi bock jag tänkte ha den till Fågel och diverse småviltsjakt det jag funderar över är caliber valet.Jag går i mellan några bössor o funderar för den ska ju kunna hålla sig inom rimmligt pris oxå , valet är i mellan Tikka ,Valmet , Brno , savage ... vore tacksam för lite svar ;D ;D Av de vapen du nämt skulle jag ta bort Savage.Har inga goda erfarenheter.
Publicerat Juni 18, 200620 yr Om du enbart ska ha bössan till småviltsjakt så finns det ingen anledning att satsa på en klass 1 bössa, men å andra sidan- helt plötsligt så kanske stortjuren står där en dag när du väntar på bock.. Jävla osis isåfall.. Det finns väldigt många bössor med märket Angelo/Antonio Zoli just nu på nätet- klass 2 kaliber.
Publicerat Juni 18, 200620 yr Kolla att första avtryckaren går på hagelpipan vilket jag föredrar för snabba skott, italienarna gör oftast tvärtom.
Publicerat Augusti 9, 200619 yr Kolla att första avtryckaren går på hagelpipan vilket jag föredrar för snabba skott, italienarna gör oftast tvärtom. Så även BRNO, iallafall på 502:an, en sån har jag och är så djävla nöjd med den. Är osäker men jag vill minnas att 302 inte har schnelltryck, så hittar du en skaplig BRNO se till att det är en 502 (schnelltrycket har iallafall jag haft mycket nytta av). Tikka går fetbort.....hade en bössjävel som dubblerade, både innan och efter den varit hos Stiga Vapen på genomgång, samt att fanskapet small efter ett klick på trapbanan, med efter menar jag i samma ögonblick som jag fällde toplevern (detta var efter Stiga haft bössan inne). >
Publicerat Augusti 9, 200619 yr Jag vill ha den främre avtryckaren för kula och den bakre för hagelpipan, kombin är trotts allt ett kulvapen som har möjlighet att skjuta ett hagelskott med. För min del hade valet varit en Merkel SL2 om ekonomin tillåtit. Alternativet som jag ser är Brno som jag om jag inte har fel har kulpipan på främre avtryckaren.
Publicerat Augusti 10, 200619 yr Alternativet som jag ser är Brno som jag om jag inte har fel har kulpipan på främre avtryckaren. Jepp.
Publicerat Augusti 10, 200619 yr BRNO.mod 305-304 har snälltrycke men det är ett tillval som många andra vapen ;D MVH.LO johansson
Publicerat Augusti 19, 200619 yr jag har en valmet 212 i cal 12/222 som jag tycker funkar mycket bra inget att klaga på alls. hade brno före som det var lite si och så med. om man tar ur pipan där främre låspinnen sitter (svårt att förklara) så skjuter den ohyggligt tätt.
Publicerat September 12, 200619 yr Kolla in eGun..Nere på kontinenten kan man hitta riktigt fina bössor till vettiga priser..Jag gav under 13 papp för min klass 1 drilling inklusive frakt..