Publicerat September 26, 201114 yr Jag letar efter 2-3 rävsaxar som skall användas som rekvisita i en tv-serie för BBC. Helst i skåne men allt är av intresse. Har du en du kan undvara någon vecka eller vet du var jag kan leta är jag tacksam! Mvh Calle Sundberg 073-93 75 965 sundberg.calle@gmail.com
Publicerat September 26, 201114 yr Jag tror du får svårt att hitta någon som är villig att låna ut ett olagligt fångstredskap för någon film och de saxar som finns bevarade är oftast i ganska dåligt skick. Vad ska den filmen handla om?
Publicerat September 26, 201114 yr Jag tror du får svårt att hitta någon som är villig att låna ut ett olagligt fångstredskap för någon film och de saxar som finns bevarade är oftast i ganska dåligt skick. Vad ska den filmen handla om? Jägarna 3 såklart.
Publicerat September 26, 201114 yr Jägarna 3 såklart. Det är faktiskt så att jag blir lite orolig när det kommer en helt ny medlem och frågar efter olagliga fångstredskap bland allmänheten. BBC är ju inget litet skitbolag och borde kunna ordna sin rekvisita hos något museum istället. Är det ens lovligt att överlåta en rävsax till någon annan? Det brukar ju hänga slagjärn i gamla ladugårdar som har minst hundra år på nacken. Men de har oftast rostat sönder till nästan oigenkännlighet på grund av den miljö som är i en gammal ladugård. Det är inte helt lätt att veta om det är rävsaxar eller saxar avsett för andra djur heller. Det krävs expertkunskaper att avgöra det och dessutom så skiljer saxar sig åt beroende på var de tillverkats i sverige. Hade det varit de lagliga rävsnarorna som efterfrågats så hade nog svaret blivit lite annorlunda.
Publicerat September 27, 201114 yr Författare Vi har kontakt med ett museum som kanske kan låna ut ett par saxar men vi är inte säkra så jag testar här också. Jg har också mailat en moderator och frågat om lagligheten så det skall inte vara något problem. Skulle det bli aktuellt att hyra kan jag självklart bevisa att saxarna skall användas till film.
Publicerat September 27, 201114 yr Jag har fixat en stor rackare från frugans museum. Jag tror det kan vara behjälpligt om vi lägger in bilder på fällorna här så de kan avgöra om de passar in scenografiskt eller ej. Det är inte till någonting jaktfientligt.