Publicerat September 26, 201114 yr Jag kom över en färdigt torkad björkvril,omkretsen är 165cm och höjden 65cm. kommer att såga den itu och kapa ut färdiga knivblock. I samma veva anlände ett paket med stabbade skalor från USA,med andra ord en lyckad helg.
Publicerat September 26, 201114 yr Jaa, du... ska du göra knivskaft av allt så har du att göra ett tag framöver! Några av de färgade bitarna ser ut till att kunna bli spännande att se bearbetade.
Publicerat September 29, 201114 yr Författare STOR STÖRRE STÖRST. Hämtade hem denna idag,det är absolut den största björkvril jag sett nånsin,det var knappt så den kom på bilkärran på bredden. Vilken jä... knöl. Om det finns nån hugad spekulant så är den till salu,den har stått i ett uthus 5år.
Publicerat Oktober 3, 201114 yr Det ser ut som en människa har växt in i roten med ryggen utåt. Kommer att tänka på en sagobok med bildr av...ja vad hette han nu...men boken heter huldran i allafall. inte helt svårt att se varifrån vissa sagor har fått sin uppkomst när man ser sådana här vrilar. otroligt vacker!
Publicerat Oktober 3, 201114 yr Författare Vad skulle en sån vril kosta? ...ungefär. Jaa du, det är frågan. Utropspris ca 10000 SEK + frakt,eler nåt sånt.
Publicerat Oktober 8, 201114 yr Det ser ut som en människa har växt in i roten med ryggen utåt. Kommer att tänka på en sagobok med bildr av...ja vad hette han nu...men boken heter huldran i allafall. inte helt svårt att se varifrån vissa sagor har fått sin uppkomst när man ser sådana här vrilar. otroligt vacker! Jag tänkte också på det med kroppen - ihopkrupen med ryggen utåt. Det är till och med så man kan skönja ryggraden....