Publicerat September 27, 201114 yr Hej alla som bor kring Umeå. Jag har flyttat till Umeå nu i höstas från Boden, och jag har pendlat på helgerna mellan jaktmarkerna i Boden och sen tillbaka till Umeå. Men har väl kommit fram till att det kostar lite för mycket att göra det hela året framförallt nu när man har blivit student. Det är så att jag har en bretonhane på 3år som skulle behöva helt enkelt få jaga mer, så min undran är om det finns någon som har jaktmark och en stående fåegelhund som skulle låta mig o min hund följa med å jaga med er? Jag kan ju se att d finns fördelar om ex du har en hund så kan man ha varannat släpp, så kör man inte slut på en hund. Jag är bara intresserad av att hänga med o släppa min hund, men jag vill ju att det ska finnas en som har jakträtt o bössa med sig om det blir någon situation. För jag har skjutit mina första fåglar för min hund iår, både ripa och nu förra helgen så föll poletten ner även i skogen å fick skjuta mig en orre för honom så han är på G! Som sagt jag skulle vara oerhört tacksam om det finns någon som skulle låta mig å min hund få följa med någon med hundintresse o jakträtt! MVH// Andreas
Publicerat September 27, 201114 yr Hej alla som bor kring Umeå. Jag har flyttat till Umeå nu i höstas från Boden, och jag har pendlat på helgerna mellan jaktmarkerna i Boden och sen tillbaka till Umeå. Men har väl kommit fram till att det kostar lite för mycket att göra det hela året framförallt nu när man har blivit student. Det är så att jag har en bretonhane på 3år som skulle behöva helt enkelt få jaga mer, så min undran är om det finns någon som har jaktmark och en stående fåegelhund som skulle låta mig o min hund följa med å jaga med er? Jag kan ju se att d finns fördelar om ex du har en hund så kan man ha varannat släpp, så kör man inte slut på en hund. Jag är bara intresserad av att hänga med o släppa min hund, men jag vill ju att det ska finnas en som har jakträtt o bössa med sig om det blir någon situation. För jag har skjutit mina första fåglar för min hund iår, både ripa och nu förra helgen så föll poletten ner även i skogen å fick skjuta mig en orre för honom så han är på G! Som sagt jag skulle vara oerhört tacksam om det finns någon som skulle låta mig å min hund få följa med någon med hundintresse o jakträtt! MVH// Andreas Skicka PM så kanske vi kan styrea ihop nåt. /Johan