Publicerat September 27, 201114 yr Det är så att min fru har en Jack russel tik på snart 6 år som sällskapshund Men jag har testat om hon var skottfast då hon är duktig på eftersök Hon vill attackera vapnet när man sjutit i närheten av henne. Hon blir aggresiv bara av ett skott från en luftpistol Räcker jag tar fram ett vapen,Då blir hon hispig och försöker nästan bita i det Min fru har inte tvingat henne fram till ett vapen eller något sådant. Vad kan det bero på? Går det träna bort? Tacksam för svar
Publicerat September 27, 201114 yr Det är så att min fru har en Jack russel tik på snart 6 år som sällskapshund Men jag har testat om hon var skottfast då hon är duktig på eftersök Hon vill attackera vapnet när man sjutit i närheten av henne. Hon blir aggresiv bara av ett skott från en luftpistol Räcker jag tar fram ett vapen,Då blir hon hispig och försöker nästan bita i det Min fru har inte tvingat henne fram till ett vapen eller något sådant. Vad kan det bero på? Går det träna bort? Tacksam för svar Skott tokig kan vara förväntan, eller tänder till av någon anledning, åk ut till älgbanan och låt hunden sitta i bilen en kväll utan att det händer något, samma sak nästa gång, kan avta men också komma tillbaka!
Publicerat September 27, 201114 yr Settern min är skottkåt och det verkar inte släppa (11år gammal) Hon kan stå och yla/gnälla/gläfsa i timmar när jag luftar 22an eller luftgeväret, jag har försökt trötta ut henne mer än en gång utan resultat. Hon lugnar sig inte innan jag släppt ut henne och hon fått undersöka området bakom tavlan. Men jag ser det som ett tecken på att hon iaf har intresset kvar
Publicerat September 27, 201114 yr Författare Okej Kan vara värt ett försök Hon är rätt ihärdig då det är en terrier Borde tröttna med tiden tycker ja Ja det är nog att hon har intreset kvar antar jag Är u bara en fördel isåfall Tax-blandningen min brys sej inte minsta lilla om skott
Publicerat September 28, 201114 yr Aggresivitet och rädsla ligger väldigt nära varandra i hundvärlden. Tycker att du ska följa Pertans råd att åka till skjutbana o låta hunden avreagera utan att du lägger dig i långt ffrån där det smäller.
Publicerat September 29, 201114 yr Efter att vara uppväxt med en Jack Russel som var så in i helvete enveten, skulle alltid attackera gräsklipparen och så vidare t ex, så tror jag nog att ta med henna t skjutbanan och låta henne sitta i bilen men du skjuter. Gör det ett par tre gånger och se om det ger någon effekt, Det kan nog möjligtvis ta skruv. Bra Tips!
Publicerat September 29, 201114 yr Jo, min hund är likadan. Har försökt ha med henne till banan och hon är helt lugn när hon sitter i bilen, men så fort hon kommer ut blir hon likadan igen, skäller,gläfsar och ylar. Attakerar vapnet etc.. När hon fick sitta beredvid när vi var på en skjutbana tokrusade hon efter älgfiguren efter första skottet. Skjuter vi lerduvor och hon sitter kopplad skäller hon konstant, men sätter jag henne i bilen är hon tyst.
Publicerat September 29, 201114 yr Författare Okej då är det inte bara vi som har så. Kan testa det med bilen nu i helgen. Tack för alla råd Mvh Micke
Publicerat September 29, 201114 yr Okej då är det inte bara vi som har så. Kan testa det med bilen nu i helgen. Tack för alla råd Mvh Micke Har också Terrier (Irish soft coated whetern terrier)
Publicerat September 29, 201114 yr Författare Okej där ser man. terrier är ju kända för sitt etriga betende. Mvh Micke