Publicerat September 27, 201114 yr Hej alla! Förra året var jag med en kompis och jagade med trädskällare i Ammarnäs. Det var en fantastisk upplevelse och jag blev svårt biten av känslan och spänningen. Nu ett år senare sitter jag fortfarande och läser allt jag kan på nätet om framförallt småviltsjakt och på nätterna ligger jag och grubblar om vilken hundras jag ska ha osv, ja ni fattar. Men innan jag skaffar hund verkar det klokt att ha någonstans att jaga. Därför, är det någon som känner till någon kortjakt eller småviltarrende i Jämtland för framförallt gråfågel? Kommer gärna i kontakt med andra jägare, min fru börjar tröttna, ha ha ha. Förresten det blir nog en Vorsteh...eller kanske Pointer...eller...
Publicerat September 27, 201114 yr Hej alla! Förra året var jag med en kompis och jagade med trädskällare i Ammarnäs. Det var en fantastisk upplevelse och jag blev svårt biten av känslan och spänningen. Nu ett år senare sitter jag fortfarande och läser allt jag kan på nätet om framförallt småviltsjakt och på nätterna ligger jag och grubblar om vilken hundras jag ska ha osv, ja ni fattar. Men innan jag skaffar hund verkar det klokt att ha någonstans att jaga. Därför, är det någon som känner till någon kortjakt eller småviltarrende i Jämtland för framförallt gråfågel? Kommer gärna i kontakt med andra jägare, min fru börjar tröttna, ha ha ha. Förresten det blir nog en Vorsteh...eller kanske Pointer...eller... Kolla med SCA, Perssoninvest skog, Sweaskog, kyrkan, kommunen. Sen går det fråga runt i jaktlagen, på många ställen säljer lagen småviltskort. Sen finns det dom som säljer dagkort på olika ställen. Men ofta kostar ett dagkort lika mycket som ett småviltskort hos lagen. Med den skillnaden att du får jaga hela säsongen....
Publicerat September 28, 201114 yr Författare Härligt! Fråga jaktlagen är en bra idé, har du/ni någon koll på vilka jaktlag som finns här i krokarna? Östersund/Frösön å runt omkring. Mvh Ola
Publicerat September 30, 201114 yr Härligt! Fråga jaktlagen är en bra idé, har du/ni någon koll på vilka jaktlag som finns här i krokarna? Östersund/Frösön å runt omkring. Mvh Ola Ta med en karta över de områden du är intresserad av, åk in till jägareförbundet ute på F4. Dom kanske kan tippsa om vilka jaktledare det finns i de områden du är intresserad av. Ps Skaffa en rådjurshund så får du gästjaga med mig, dock under veckodagar då jag lägger krutet på älg under helgerna. Ds
Publicerat September 30, 201114 yr Haha vilket sammanträffande, letar också mark runt Östersund. Verkar som det mest är bonnskog runt omkring här så man får kolla med markägare/jaktlag. Har mycket mark i offerdal men det är lite lång om man vill ut en sväng efter jobbet med valparna jag är intresserad av räv, grävling och mård dock