Publicerat September 28, 201114 yr Fick ett reklamblad fråm Jaktia,vet ej om det gäller i hela Sverige,men i Örebro i allfall. De har kampanj på Lapua Mega i 6,5, 308. och 30-06, 349:- paketet!! Kalaspris!!
Publicerat September 28, 201114 yr Ok, Andra firmor har ju kört med en ask Mega och 40 st Lapua övning för ett bra pris. Detta kanske är en "motreaktion" av Jaktia. Eller så försöker Lapuas distributör i Sveriga ta åt sig marknadsandelar. Hursom är det ett bra pris för en bra kula. Det som är lite kul med Lapua Mega att det har skjutit snuskit tätt i alla bössor som jag testat den i (Rem 700, Tikka T3/690, Sako 85, Browning Eur) 308w eller 6,5... /Må
Publicerat Oktober 4, 201114 yr Författare Sköt med Megan i helgen, samsköt perfekt med jaktmatch och satte 3 skott på ca 15mm. Kan inte önska mer!!
Publicerat Oktober 4, 201114 yr Fan vad förstörd man blir som handladdare. Det är ju över 18 kr per smäll.
Publicerat Oktober 5, 201114 yr Just precis. Jag gav 3,80:-/kula för Mega senaste inköpet, nu kostar de tydligen 5,55/styck (på Skytteprecision). Jag får hanka mig fram.... Raggarö
Publicerat Oktober 8, 201114 yr www.vapenochskytte.se tar 510kr till kal 30. För hundra kulor alltså. Jäkligt tur att man laddar själv, dock så är det diskuterade priset grymt bra och bör användas av dom som inte laddar själv.
Publicerat Oktober 17, 201114 yr Megan är riktigt bra! skjuter hål-i-hål med pappas 6,5:a iaf nu ärdet iofs den gamla modellen av mega men antar att dom fortf kan göra ammo pappa sköt iaf ett smaldjur i fredags, avstånd 100-120 m. skott i lungor o rådjuret stöp i backen direkt, vände bara på sig så bra effekt äre oxå :rolleyes: