Publicerat September 28, 201114 yr Läst mycket gott om det och är sugen på att prova, inget kul att tvätta ut hylsorna varje gång jag har kalibrerat. Hittade detta på nätet, kan det vara rätt sak kanske. http://www.ibwahlstrom.se/epages/IBWAHLSTROM.sf/sv_SE/?ObjectPath=/Shops/IBWAHLSTROM/Products/543003 Hittar inget hos Vapex eller Midway sverige. //
Publicerat September 28, 201114 yr Grafitpulver finns hos närmaste järnhandlare. Används till att smörja lås med och finns på små flaskor. Jag köpte till hemgjutet hagel då jag höll på att mixtra med hemladdat.
Publicerat September 28, 201114 yr Här är den på Midway http://www.midwaysverige.com/apps/eproductpage.exe/showproduct?SaleItemID=319390 Dom har den även på vapen och skytte men det går inte å länka dit. Där kostar den 60 spänn för 30 gram
Publicerat September 28, 201114 yr Shit din var ju mycket billigare. Jag gick nog på en riktig nit då jag betalade 110 spänn för 30 gram.
Publicerat September 28, 201114 yr Författare Shit din var ju mycket billigare. Jag gick nog på en riktig nit då jag betalade 110 spänn för 30 gram. Nu tror jag varken du eller jag blir ruinerade av att köpa ett par gram mindre Grafit för samma peng men visst är det roligt att köpa billigt. Frågan är om den jag hittade är samma sak? Hur många olika Grafit kan det finnas? De borde ju smörja hur som. Konstigt att jag inte hittade det, jag sökte ju på både svensk stavning och engelsk. //
Publicerat September 28, 201114 yr Författare Liten följd fråga med då. Varför blanda med hagel??? Nu kommer jag nog att köra version ala exabit o topsa men jag är ju nyfiken. //
Publicerat September 28, 201114 yr Så gott som allt blyhagel är grafitbehandlat för att inte klumpa ihop sig vid avfyrning.
Publicerat September 28, 201114 yr Författare Så gott som allt blyhagel är grafitbehandlat för att inte klumpa ihop sig vid avfyrning. Aha, se vad man lär sig //
Publicerat September 28, 201114 yr Jag trodde det var för att det skulle fördela sig fint och inte bli för mycket av det goda. Nej ruinerade blir man ju inte men det är lite småtråkigt att presic ha beställt från ett ställe hittar exact likadant för halva priset bara sekunder senare. Det är inte lika roligt det.
Publicerat September 28, 201114 yr Författare Jag trodde det var för att det skulle fördela sig fint och inte bli för mycket av det goda. Nej ruinerade blir man ju inte men det är lite småtråkigt att presic ha beställt från ett ställe hittar exact likadant för halva priset bara sekunder senare. Det är inte lika roligt det. Fast att köpa min burk blir dyrt för minsta ordern var 250:- Ska in till Tools i morgon o se om de har eller får fram, då blir det ju avdragsgillt med //
Publicerat November 17, 201114 yr Vapen&Skytte har också, om vi pratar Imperial-pulvret. Snabb leverans dessutom.