Publicerat September 28, 201114 yr Hej, I lördags eftermiddag tappade jag bössan i backen när jag var påväg ned från passet. Bössan landade på pipan och tippade sen som en fura i backen med ett ordentligt jack i kolven som minne. När jag kontrollsköt efter fadäsen hade träffläget flyttats ca 10cm ned och 5cm vänster. Inskjutningsavstånd 100m, liggande. när jag kontrollsköt satt jag i en hemmabyggd bänk och hade ryggsäck som stöd. bör jag oroa mig eller är det bara att skjuta in igen och låta bli att tappa bössan i fortsättningen? Alla tips, tankar och förklaringar mottages tacksamt, dock förstår jag att det var klantigt att tappa bössan Mvh Cris
Publicerat September 28, 201114 yr Spontant.... Skjut ett gäng smällar. Träffar dom lika utan att sprida mer än tidigare. Skjut in och kör! Sprider den mer än tidigare, felsök. Kan vara själva bössan, fästet till kikaren, mest troligt lösslaget kors eller krökt tub i kikaren.
Publicerat September 30, 201114 yr Författare Spontant.... Skjut ett gäng smällar. Träffar dom lika utan att sprida mer än tidigare. Skjut in och kör! Sprider den mer än tidigare, felsök. Kan vara själva bössan, fästet till kikaren, mest troligt lösslaget kors eller krökt tub i kikaren. Den spred lite mer än vanligt men jag tror starkt att det beror på mig, va inte direkt jätteavslappnad precis efter att jag tappat nya kikaren i backen.. ska hursomhellst prova den ordentligt nu under uppehållet för att se så allt är i sin ordning. Mvh Cris
Publicerat Oktober 3, 201114 yr Om jag råkar ut för en vurpa eller om vapnet ramlar så brukar jag lossa ringarna (både mot klackar och kikare) och dra åt dem igen innan inskjutning. Detta för att undvika ev spänningar som kanske släpper med förändrad träffbild som resultat.. Kanske overkill men känns iaf bra
Publicerat Oktober 5, 201114 yr Författare Om jag råkar ut för en vurpa eller om vapnet ramlar så brukar jag lossa ringarna (både mot klackar och kikare) och dra åt dem igen innan inskjutning. Detta för att undvika ev spänningar som kanske släpper med förändrad träffbild som resultat.. Kanske overkill men känns iaf bra Tack för tipset! det ska jag absolut göra, samtidigt passa på att kolla kikaren och skenan ordentligt.. Sen ska jag skjuta in den ordentligt så fort jag får tag i am, vapencentrum har ju bara öppet till 17 och jag slutar jobbet 1630 på andra sidan stan..... Mvh Cris