Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fetma hos hund

Featured Replies

Publicerat

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,807727,00.html

Om man som hundägare låter det gå så här långt för sin hund så tycker jag man skall åka dit för djurmisshandel. Banta ner hunden "10kg" och det är fortfarande misshandel för hunden är fortfarande enormt fet! Jag blir så deprimerad när jag ser sånt här! Ok att en lite äldre hund kan lägga på sig nått kilo, men detta är helt sanslöst oansvarigt av hundägaren.

Jag blir bara så enormt upprörd...... >:( >:( >:( >:( >:(

Sedan så finns det ju dem som håller hunden för smal också. Lagom är ju alltid bäst, men om hunden är lite för smal så kan den i alla fall gå!!! :o Denna stackars hund rullar ju fram!  :'(

Publicerat

Ja, det är riktigt bedrövligt... Bor själv granne med en äldre dam och vad hon påstår vara en Jack Russell- Ser mer ut som en gravid valross. Det stackars djuret har matskålar i varje vrå, så den inte ska behöva släpa sig alltför långt för ett rejält mål äta..Missriktad välvilja är väl det snällaste omdömet... ::)

Publicerat

Stackarn!

Tragiskt att se  :'( Ungefär lika galet som när föräldrar göder sina barn till grov fetma!!

Hursomhelst verkar hunden dock fått ett bra hem tillslut! :)

//Abbe

Publicerat

Det är tragist det dära men många som jag har sett som har hundar är oftast äldre mäniskor som göder upp dom ju så att det mer liknar en minigris en hund ju  :(,  jag blir väldigt sårad o förbannad >:( när jag ser hur mäniskor beter sig i mot sina så kallade husdjur.

Nä kolla upp sällskapsdjuren så att dom har det bra oxå  ;)

Publicerat
  • Författare

Ja visst är det deprimerande! Jag har faktiskt träffat en samojed som var så fet att jag inte klarade av att nå runt magen på den!!! Och det är oftas okunskap som är orsaken. Ägarna är ju bara "snäll" för h*n tycker ju det är så gott...... :o KONSTIGT! :o  ......suck.....

Publicerat

Har själv en springerspaniel, som ochså börjar bli knubbig, har dock med hennes ålder att göra, hundar är som människor, ju äldre desto

mer gäller minsta motståndets lag.

Det du visade på är vad jag skulle vilja betrakta som misshandel alternativt djurplågeri.

Publicerat

Synd om hunden hur kan man låta det gå så långt????????

Djurplågeri >:(

Publicerat

Det är väl snudd på djurplågeri att låta en hund bli så fet. >:(

Publicerat
  • Författare

Ja med tanke på att det står att hunden har så svårt att gå så den ligger så mycket att den får liggsår!!! :o Den verkar dock ha kommit till ett bättre hem, men ändå! Jag tycker avlivning vore det humanaste och sedan fängelse för djurplågeri för ägaren/ägarna!

Vilket slitage det skall vara på den stackars hundens organ!  :'( Var ju en rottis i tidningen för ett tag sedan som oxå såg ut på detta sätt.....fy f *n....

Publicerat

Det var det värsta jag sett, behandlar man ett djur på det sättet så är man inte kapabel att ha djur. Djuren kan inte tänka och se till sitt eget bästa därför har vi människor ett enormt ansvar att se till att våra djur får en sund kost och tillräckligt med motion för att inte behöva lida på det här viset.

Publicerat

Tänk att det finns folk som tror att de är snälla när de proppar sina djur fulla med fet mat!? Det är så långt från naturlig kost en hund kan komma att äta korv, bacon mm. Och i sådana mängder! Nä, det finns underliga människor... Det tråkiga är att oskyldiga hundar drabbas.

Publicerat

Det är ju sjukt hur kan man låta hunden bli så där fet det är ju sjukt. man blir rent av arg >:(

Publicerat

Nämen! det är ju inget annat än groteskt!  >:(

Hur kan man som hundägare tillåta att det går så långt ???... Nä, en dom mot djurplågeri/misshandel vore det enda rätta för hundens ägare..

Publicerat
Här har ni en tidigare artikel från aftonbladet om en annan hund............. det är så deprimerande!!!!!!!

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,794581,00.html

Det är lika bedrövligt där. En sådan person borde inte få äga hund. >:(

Publicerat
Här har ni en tidigare artikel från aftonbladet om en annan hund............. det är så deprimerande!!!!!!!

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,794581,00.html

Det är fördjävligt att det bara ska forsätta så där jag menar deras mattar o hussar skulle ju stämmas ordentligt, det borde finnas något som heter Hund licens .

Då skulle det väl kanske minska om inte allt fler illegala hundar smugglas över våra gränser då :-(,,