Publicerat Oktober 1, 201114 yr Morsning korsning! Idag tänkte jag slå till på en ny hagelbock. Har kikat på två alternativ. På Widfors i Sthlm har de en Winchester 12-76 som är ny. Den har varit svårsåld av någon anledning och har tidigare kostat 24.000kr. Idag är den nedsatt till 17.000kr. Det är en superfin bössa och det är något som jag vet att jag kommer att jaga mycket med. Å andra sidan har jag kikat på en White Diamond från Jaguargruppen (hos WalterBorg) som kostar 12.000kr. Är det någon som har erfarenheter av Jaguargruppens modeller eller skall man svettas lite och köra på den dyrare Winchestern?... (Låda, choker mm inklsive i båda) Tacksam för funderingar! //Apanson
Publicerat Oktober 1, 201114 yr Jag läste denna i jaktjournalens vapentest. Om White Diamond http://www.jaktjournalen.se/index.php?id=7833&avd1=2 Bara den inte blir för lätt och kort för dig så låter det ju som en trevlig bössa. Mvh John
Publicerat Oktober 1, 201114 yr Författare Tack för länken! Det blev en Jaguar. Den var inte kort eller speciellt lätt för den delen. Fick ett bra pris samt choker mm. Nu är det bara den vanliga valsen som vanligt med att vänta på att personen på tillståndsenhenten hos Stockholmspolisen tar ut syltmunken ur munnen och skyndar på med min licens! 6 veckor skall det ligga på tydligen... suck!