Publicerat Oktober 2, 201114 yr Jag jobbar som slaktare och såg i fredags när jag avlivat klart och låste in bössa och bult i vapenskåpet att våran Marlin 22 magnum kanske inte får så mycket omtanke som den behöver. När jag tog den så hade den stått i slakthallen under rengöringen och utsatts för fukt eftersom vi spolar med hetvatten. Sen blir det ju en hel del blod och kobajs eftersom man skjuter, sen hänger upp och avblodar, börjar att flå lite innan man tar nästa. Ovh vi har ju inga grejjer! Och fick inte med något heller. Det enda jag kunde göra var ju att torka så gott jag kunde med papper och tyckte mig se en liten minimal rostfläck på kanten på slutstycket som jag kunde gnugga bort med pappret. Det står ju också på nätet: NOTE for stainless steel models: Although stainless steel is corrosionresistant, it can rust. If the rifle gets wet, dirty, or is subject to excessive handling, remove all moisture and wipe down metal parts with oil or a rust-inhibitor. Några tips på vad jag ska säga åt dem att köpa? Kollegorna tycker det räcket med att köpa 5-56 men jag tycker nog att det ska köpas riktiga grejer så bössan håller sig juste länge. Idag har vi bara ett 15 tal nötboskap om dagen. Men i framtiden är det väl tänkt 25-30 stycken om dagen. Vi har ju även ljuddämpare, och där har jag också hört olika att det ska göras rent och att det inte behövs. Vad är er erfarenhet? Just nu flyttas bara ansvaret över mellan alla, så jag känner väl lite att ska de hända nått tar jag tag i det nu.