Hoppa till innehåll

Ny båge skall väljas


Alfie

Recommended Posts

Sitter och spanar på bågar, skall investera i en ny modern båge så småningom är det tänkt.

Jag sitter nu och väljer mellan ett Bowtech Assasin paket och Fred Bear Strike paket.

Men även en ren båge kan vara intressant då jag har en del prylar i lådorna som jag kan pimpa en båge med, tex en NAP Quicktune droprest, sikten, release, mm.

Någon mer erfaren som har några tankar, åsikter eller erfarenheter att dela med sig av så är det välkommet.

Tungt att behöva sitta göra dessa jobbiga val :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu berättar du ju inte vilken typ av paket du kikar på eller hur länge du skjutit innan..

Men om det är ett helt färdigt paket där du inte kan välja något själv och du har skjutit en längre tid, så kommer du göra en uppdatering av grejerna rätt snabbt! Du betalar då lite onödiga pengar.. Man lär sig rätt snabbt vad man vill ha och inte ha..!

Färdiga paket är bra i början om man är lite novis!

Angående valet av båge så är ju både BowTech och Bear välkända märken!

Så vill man inte sticka ut bland skyttarna i Sverige så väljer man något av dem.

Annars så finns det andra märken som är minst lika bra! ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sitter och spanar på bågar, skall investera i en ny modern båge så småningom är det tänkt.

Jag sitter nu och väljer mellan ett Bowtech Assasin paket och Fred Bear Strike paket.

Men även en ren båge kan vara intressant då jag har en del prylar i lådorna som jag kan pimpa en båge med, tex en NAP Quicktune droprest, sikten, release, mm.

Någon mer erfaren som har några tankar, åsikter eller erfarenheter att dela med sig av så är det välkommet.

Tungt att behöva sitta göra dessa jobbiga val :rolleyes:

Själv kan jag tipsa om Rytera och PSE. Men PSE Omen tror jag inte du ska välja. Den kräver lite mer av dig som skytt för att komma till sin rätt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Någon elitskytt är jag ju inte men lite båge har jag skjutit, men av äldre typ, har en Golden Eagle och en Oneida på väggen.

Skjuter egentligen mest instinktivt med långbåge och recurve, men när det blir ok att jaga med båge i detta landet så vill jag vara beredd, har möjlighet att jaga i grannlandet Finland i nuläget.

Jag behöver en "lagom" båglösning, en båge som jag kan träna, skjuta 3D och jaga med.

Har inte ekonomi att köpa någon värstingsbåge och har inte det behovet i nuläget heller.

Därför tittar jag i första hand på paketlösningar i nuläget, vill jag sen pimpa upp bågen med nått annat fiffigt så tar jag det då och sen när jag har behovet av en bättre båge så tar jag om beslutskarusellen igen. :blink:

Visst finns det många andra märken som skulle kunna vara intressanta, tyvärr så har jag inte någonstans att testa olika bågar på så jag är hänvisad till att "fönstershoppa" och lyssna på andras erfarenheter. ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men Boden, då har du ju inte långt till Umeå/Holmsund där IL Produkter/Bågjaktskatalogen håller till! ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men Boden, då har du ju inte långt till Umeå/Holmsund där IL Produkter/Bågjaktskatalogen håller till! ;)

nä, bara ca 60 mil tur och retur eller så.... :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Asch, 60 mil är väl inget för en Norrlänning..!! ;)

nä, bara ca 60 mil tur och retur eller så.... :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fi fan då hinner du ju bli hungrig innan du kommit hem igen ju.... :(

Ja, det blev ett jäkla åkande. Han ju bara halvvägs innan man blev sugen på en till korv o fick vända! =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror att det börjar utkristallisera sig några konkreta alternativ här, har fått några fina erbjudanden på beg bågar som jag skall ta hänsyn till, eller så lär det nog bli Bowtech Assassin RAK paketet, nu är det bara fortsätta lägga kronor i syltburken så man får råd ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror att det börjar utkristallisera sig några konkreta alternativ här, har fått några fina erbjudanden på beg bågar som jag skall ta hänsyn till, eller så lär det nog bli Bowtech Assassin RAK paketet, nu är det bara fortsätta lägga kronor i syltburken så man får råd ;)

Annars har jag en fin Rytera 2010 års modell till salu!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och nu har ju PSE kommit ut med sin 2012 line up!

Så nu blir det ju inte enklare.. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

För faen, gör bara ennu ondare när du skjuter dig i foten, e ju det enda du träffar endå!!

Du ska vara jävligt glad att det inte är din fot jag träffar! :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bear har lanserat sin lineup för 2012, nu PSE och snart lär de andra följa med, vilket är bra för mig, beg marknaden blir intressantare ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, nu kanske du kan hitta en "gammal" modell från 2011 till ett riktigt bra pris! ;)

Bear har lanserat sin lineup för 2012, nu PSE och snart lär de andra följa med, vilket är bra för mig, beg marknaden blir intressantare ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag är en nybörjare också och jag har letat på bågarna jätte lång tid. Andra folk tipsat mig: PSE Stinger(mesta), Mission Craze(Den heter RIOT 2012), Mission Maniac. De är inte dyr och är kraftig men viktigast är att de är lätta på ändra om bow length och bow weight vilka är svårt för nybörjare bestämma sig

Jag köpte HOYT KATERA XL bara för att jag har hittat billigt och jag vet mycket om pilbåge genom internet

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...