Publicerat Oktober 2, 201114 yr Det blev en bössa, men vägen dit gick genom detta forum. Det gällde bara att hitta en begagnad som passade, det visade sig lite svårare än jag trodde. Jag blev väldigt bra på att inte köpa, ett besök hos en duktig vapensmed och provanläggning med en massa bössor så kom jag där ifrån med de mått jag behövde och ett ombyggnadspris. Det blev senare en ny Beretta 686, kanske inte väldens mest originella, men ett för mig bra första vapen. Men det är inte poängen, utan nästan allt som jag lärt mig om hagelbössor kommer från detta forum. Ett riktigt stort tack till er alla som svarar så klokt. Och ja, den står på nosen i skåpet, ejektorerna rengörs grundligt, jag pillar inte på toplevern, skrubbar lite lagom och kommer att köpa teuage choker. / J
Publicerat Oktober 3, 201114 yr ......... Och ja, den står på nosen i skåpet, ejektorerna rengörs grundligt, jag pillar inte på toplevern, skrubbar lite lagom och kommer att köpa teuage choker. / J Nämen! Jag börjar så smått tro åpå mänskligheten.... /T
Publicerat Oktober 3, 201114 yr Det blev en bössa, men vägen dit gick genom detta forum. Det gällde bara att hitta en begagnad som passade, det visade sig lite svårare än jag trodde. Jag blev väldigt bra på att inte köpa, ett besök hos en duktig vapensmed och provanläggning med en massa bössor så kom jag där ifrån med de mått jag behövde och ett ombyggnadspris. Det blev senare en ny Beretta 686, kanske inte väldens mest originella, men ett för mig bra första vapen. Men det är inte poängen, utan nästan allt som jag lärt mig om hagelbössor kommer från detta forum. Ett riktigt stort tack till er alla som svarar så klokt. Och ja, den står på nosen i skåpet, ejektorerna rengörs grundligt, jag pillar inte på toplevern, skrubbar lite lagom och kommer att köpa teuage choker. / J Kul att höra att du tagit till dig mycket av den vishet som finns här och tagit kloka beslut utifrån det! Forum när det är som bäst.