Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

människohund

Featured Replies

Publicerat

Hallojs.

Jag måste bara få skriva av mig av en händelse jag vart med om i helgen.

jag med familj åker till min kollega för middag. efter middagen så cyklar fru o dotter hem och jag o kollegan går vidare till hans vänner.

där får jag då se en hund . model spetts av nått slag var lite mindre än en labbe som var så rädd att den höll på att skita ner sig när den såg mig.

visst jag e inte snygg men ändå. jag gör som jag tror man skall . dvs behandlar hunden som en hund, vilket troligen var helt fel då ägarinnan till hunden blev förskräckt hur hunden tog illa vid sig vid min närvaro.

den här hunden hade öronen långt bak som om den lyssnade bakåt fast ljudet kom framifrån. blicken hela tiden flackande o sökte stöd. och ville inte att jag tittade på den.

då fick jag reda på att den har blivit skrämd av en man som valp. va fan..

hela tiden var det mattes lilla nutti nutt mattes lilla vovvsing. jag tror att hunden inte visste om längre att den var en hund. o visste helt enkelt inte hur den skalle göra .

och visst hunden skulle sitta i soffan o gästerna på golvet. ( började bli irriterad vid det här laget men behärskade mig )

och blev tillsagd att DU får inte titta på min hund så länge du e här..

nu var det ju min kollegas vänner o ingen annan i deras bekantskapskrets har hund. ( inte jag i heller ) men för fan.. är inte det här djurplågeri ?

o sen fick jag inte komma dit fler gånger av den matten.. min kollega o jag gick. o han skämdes o sin vänns beteende.. tro fan det.

nu tänker jag inte gå det fler gånger i heller men vad att göra om man ser sånt här igen.... eller gjorde jag fel ?

MVH

Eas .

Publicerat

När jag skaffade Ellen och gick på min första hundkurs i livet så fick jag mig ett visdomens ord av damen som höll kursen på första träffen.

-"Man får den hund man förtjänar!"

Med det menade hon att gör man fel med hunden kommer hunden att reagera fel också...

Uppenbarligen handlar detta om en matte som har fått en hund hon förtjänar!

Du har absolut inte gjort någonting fel, hunden och damen verkar ju vara helt trasiga så det är bara att fnissa och gå vidare och inse att trots den kattmänniskan du är så kommer du alltid vara en mycket större hundkännare än vad hon någonsin kan bli :lol:

Mvh,

Den andra kattmänniskan som har hundar som funkar hur bra som helst och har mig som sin ledare

Publicerat
och visst hunden skulle sitta i soffan o gästerna på golvet. och blev tillsagd att DU får inte titta på min hund så länge du e här..

Då hade jag rest mig upp från golvet o sagt till kärringen du passar inte in i min syn på vett o etikett sen hade jag gått där i från.

Mvh.

Publicerat

Då hade jag rest mig upp från golvet o sagt till kärringen du passar inte in i min syn på vett o etikett sen hade jag gått där i från.

Mvh.

Samma här.

Dumkärringen ska lära sig att behandla hunden med den respekt den förtjänar, men pjoska inte med den.

Fy fan, blir så le sånt folk som förstör hundar på det här viset. :angry:

Publicerat

det betendet på kärringen är nog rätt vanligt..speciellt i stor städerna,

då folk gärna har riktigt små hunder och bär omkring på dom...

någon som sett en "råtta i koppel" som går på sina egna tassar??

kan tänka mig att det pjoltas mycket hemma med dom..

Publicerat

Tyvärr så är det ganska vanligt att människor påverkar sina hundar negativt.

Stora som små, Värst är det när folk helt enkelt inte inser att hunden är djur med instinkter

och istället försöker förmänskliga dom och ha dom som nå surrogat barn.

Publicerat

Frugan som jobbar på vet.klinik berättade att de har ett flertal patienter som är av "kamphundsras", och dessa har det aldrig varit några problem med, trots att det ibland varit ganska långa och krävande undersökningar.

Men de små bortskämda väskhundarna är ett rent helvete i regel, dom hugger som kobror åt alla håll, även mot mattar & hussar.. :angry::wacko:

Publicerat

Frugan som jobbar på vet.klinik berättade att de har ett flertal patienter som är av "kamphundsras", och dessa har det aldrig varit några problem med, trots att det ibland varit ganska långa och krävande undersökningar.

Men de små bortskämda väskhundarna är ett rent helvete i regel, dom hugger som kobror åt alla håll, även mot mattar & hussar.. :angry::wacko:

känner igen det där beteendet på små hundar....

min annars dumsnälla hund på 15 mån då bara vill leka med allt och alla blev rätt irriterad på en sådan jycke.

min satt kopplad och den andra gick förbi med sin husse som tyckte dom kunde hälsa....

skulle inte tro det sa jag om min e rätt sur på din......