Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny Milwaukee värme jacka

Featured Replies

Publicerat

Fick ett ryck idag, våran verktygsleverantör tipsade mig om Milwaukee´s nya värmejacka som nu mera åxå finns i realtree camo.

Kunde inte låta bli utan jag köpte en :blush:

Borde vara bra när man har varierande rörlig och stilla jakt vid lägre temperaturer, lättare klädsel under och när man stannar så slår man på lite värme.

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/milwaukee/pressrelease/view/milwaukee-vaermejacka-en-varm-nyhet-foer-alla-jaegare-690161

Jag få nog återkomma med mer info när jag får hem den.

Jag fick den billigt... Under 2000:- för jacka laddare och två batterier.

Vet inte exakt utpris till slutkund men aningen mera kan jag tro.

//

Publicerat

Fick ett ryck idag, våran verktygsleverantör tipsade mig om Milwaukee´s nya värmejacka som nu mera åxå finns i realtree camo.

Borde vara bra när man har varierande rörlig och stilla jakt vid lägre temperaturer, lättare klädsel under och när man stannar så slår man på lite värme.

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/milwaukee/pressrelease/view/milwaukee-vaermejacka-en-varm-nyhet-foer-alla-jaegare-690161

//

Göttegris! ^_^

Publicerat

fick tipset om denna jackan för ett tag sedan då vår verktygsleverantör vet att jag är en frusen jäkel men har inte blivit färdig att beställa en.

KANON då att du testar av och kommer med ett rejält omdöme innan en eventuell beställning :)

• 2 months later...
Publicerat

Hej!

Står i väntan på att eventuellt beställa en sån. hur funkar den?

Publicerat

Låter riktigt intressant vid kalla vaknätter :P har den kommit ännu?

Även jag vill gärna höra ett omdöme!

Publicerat

Hmm.. partade med Masik och Verktyg idag, I camo fins bara nån xxxl att få tag på, resten kommer tidigast nästa år. Röd finns dock.

Kul..

Publicerat

//

Ska se vad jag kan få loss en för på firman där vi handlar våra verktyg.

Är ju smålänning så under ditt pris är mitt mål. :P:D

Lasse

• 1 year later...
Publicerat

Litet lyft men hur funkar jackan ? värd pengarna

Publicerat

Ni kan få ett omdöme av mig!

Jackan i sig är bra som jakt jacka på hösten, ganska tyst och bekväm.

Min låg på tusingen (utan batterier du behöver 2 st )så den är prisvärd.

Elen är dock lite överskattad tyvärr,den funkar men slingorna ligger endast på axlarna verkar det som och en annan vill gärna bli varm i ryggslutet samt bålen och batterierna dras ur ganska fort ,om man vill ha värmen av den ska man bara ha en tunn tröja under vilket snarare gör den till ett underplagg än en värmejacka.

Den röda jackan ska ni endast ha som underplagg för där lyser en lampa på bröstet så ni syns riktigt bra i mörker :cool: det har de tänkt på vid tillverkningen av jakt jackan så den är dold på insidan :thumbsup:

Summan blir att det är en skapligt bra traditionell jacka med möjligheten att ge en liten boost i värme när man sitter på pass , det finns kraftigare batterier men de blir snabbt stora och får hänga på utsidan av jackan.

Slingorna hade behövt vara bättre för att ge godkänd värme, varmaste läget ``rött ljus´´ kunde få vara det svalaste värmeläget :sleep:

En grym sådant plagg hade varit ett underställ att ta på sig över ett traditionellt underställ :thumbsup: DET hade gjort susen..

Publicerat

ok tack det låter så där tänkte man kunde ha den som förstärknings plagg under jackan är den smidig i tyget typ flis tröja ?

hur är storlekarna rymliga eller ?

Publicerat

ok tack det låter så där tänkte man kunde ha den som förstärknings plagg under jackan är den smidig i tyget typ flis tröja ?

hur är storlekarna rymliga eller ?

Jackan jag har är en Large och det är nog min storlek, men då kan jag bylta på mig rätt bra under utan att bli Michelingubbe :happy:

Så storlekarna är ``lagom´´ tyget är ett ganska tyst tyg som du hittar på de flesta schyssta jaktkläder.

Betalar du inte väldigt mycket för jackan så är den prisvärd som jacka utan Elslingorna, de kan du se som en bonus.

Publicerat

En grym sådant plagg hade varit ett underställ att ta på sig över ett traditionellt underställ :thumbsup: DET hade gjort susen..

finns en väst som du har mellan jacka och underställ cerinte hur den fubkar men elektrinisk värme är de i den!
Publicerat

finns en väst som du har mellan jacka och underställ cerinte hur den fubkar men elektrinisk värme är de i den!

Det hade nog varit gött på vakpasset en kall natt.

Då kanske de har lagt in lite fler slingor också och lagt krutet på själva eldelen i västen.

Men som jag skrivit tidigare , förkasta inte Millwaukee jackan den kommer fortfarande vara bra och med lite tur så utvecklar de den till nästa modell :wink:

Publicerat

Då måste man ha såna här oxå.

Nån som har provat.

Heated Insoles L

Heated Insoles

Värmesula med inbyggt batteri och värmeplatta. Styrs med fjärrkontroll.

37-PW113003-small.jpg

Publicerat

Nån som har provat.

Heated Insoles L

Heated Insoles

37-PW113003-small.jpg

Brorsan köpte liknande, de kliade gott i gomen på Föräldrarnas Drever :biggrin:

Jag tror inte han hade tid att utvärdera dem riktigt :happy:

Publicerat

Nån som har provat.

Heated Insoles L

Heated Insoles

37-PW113003-small.jpg

Inhandlade dessa för ett par veckor sedan. Har hunnit testa dom i -16 här på västkusten under 3t stillasittande vakjakt och har inte frusit alls! Bra med fjärrkontrollen då man kan ha dem i "standby" tills man behöver värmen, dvs efter en stunds stillasittande så att man inte "eldar för kråkorna"!

Klart värt om man sitter still och/eller är väldigt kallt. Annars är 1500 lite saftigt för ett par sulor ;)

Publicerat

I mina kängor luktar det kompost och en kompost genererar ju värme så jag klarar mig :cool: Naturligt så det förslår :wink:

Publicerat

Kompisen som gillar prylar har dykik Milwauki (stavat fritt från minnet) sedan förra vintern och är asnöjd.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat
I mina kängor luktar det kompost och en kompost genererar ju värme så jag klarar mig :cool: Naturligt så det förslår :wink:
Mina kängor luktar inte hallon heller direkt efter 8 års aktiv tjänst, men någon värme genererar dom inte längre ;) Men nu är nya påväg från staterna :thumbsup: