Publicerat Oktober 6, 201114 yr Jorå så att nu har skitbössan börjat strula. Jag bor ju ganska nära en trevlig vapensmed men nu sitter jag på jobbet och funderar så nu får ni hjälpa till. Min rassel 6,5a vill inte kasta ut hylsorna längre, har märkt att de har blivit sämre och sämre på sista tiden. Gissar att det är den lilla fjäderbelastade piggen i slutstycket som är själva "utkastaren" och den ser både hel ut och fjädrar bra. Så har ni några bra buffel och båg tips som man kan pröva själv så skriv för sjutton. MEN skriv inte om jag ska plocka isär slutstycket för då kommer jag aldrig få ihop det.
Publicerat Oktober 6, 201114 yr Men du skulle kunna lägga det i typ bensin eller diesel eller något annat lösningsmedel, samt verkligen göra rent det. Efteråt smörja lite å se om det gör någon skillnad. Långt ifrån vapenmek, men en långsam försämring framstår mer som något som blir mer o mer slitet eller mer o mer skitigt, inte som att något som tvärt går sönder. leta efter skit under utdragaren också! /Christian
Publicerat Oktober 6, 201114 yr Författare Det var precis ett sådant svar jag ville ha, thanks chriss
Publicerat Oktober 6, 201114 yr Det var precis ett sådant svar jag ville ha, thanks chriss Aceton rensar ju upp bra. Finns ju som ren och med olja. Det borde lösa upp smutsen och fettet. / bratell
Publicerat Oktober 8, 201114 yr Författare Satan, nu behöver jag hjälp, Gjorde rent så gott jag kunde utan att plocka isäs slutstycket. MEN Jag råkade vrida någonting så slagstiftet slog till, så nu få jag inte in det i bössan för en "klack" sitter i vägen och jag lyckas liksom inte spänna upp det till utgångsläget. VAD SKA JAG GÖRA OCH HUR??????????????? Klåfingriga Freddan
Publicerat Oktober 8, 201114 yr Rasselbössa?? Mauser antar jag då. Du har kanske drabbats av "tyska låset" kommer inte ihåg hur man gjorde med detta men det var något med namnbrickan... Finns info om detta på google
Publicerat Oktober 8, 201114 yr Författare Jo Rassel M-98 Jag var för svag, fixade det med en Pollygrip, tur att det inte var bössan jag ska ha på Måndag, började få panik.