Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Potatiskastardomen har kommit

Featured Replies

Publicerat

Ungefär som väntat. Då lär inte den killen få några vapenlicenser på ett bra tag.

Publicerat
  • Författare
Ungefär som väntat. Då lär inte den killen få några vapenlicenser på ett bra tag.

Nej, knappast!

Publicerat

Ok visst, fine, säkert en korrekt dom... men herrejösses så fjantigt!

Jag borde nog inte ha ngr licenser jag heller, tog en hagelpatron och tömde den på hagel. Klämde i patronen i två kullager och knackade till varpå det sa pang! Tror nog att filtförladdningen drog iväg med hyfsad hastighet.. Usch på mej!

Mvh!

Publicerat

Jag kan ju säga som så att jag tror ju inte på vissa delar i denna artikel!

Att denna potatiskanon skulle kunna ha en anslagsenergi som är jämförbart med skarpa skjutvapen tror jag inte en sekund på när utgångshastigheten inte är mer än 50m/s!

MVH/Jocke

Publicerat

håller med Hipshot....f*n så löjligt...

asså, alla har väl nån gång gjort något iallafall ganska liknande som denna kille har gjort...man har trimmat barkbåtar med nyårsraketer osv...folk gillar när det smäller helt enkelt...och denna potatiskanon är väl ändå inte nått domedagsvapen...om än han hade kunnat välja ett bättre ställa att testa den på ::)...men fortfarande en löjlig dom, beslagta "kanonen" och ge killen en ordentlig tillsägelse istället...finns annat betydligt värre bus att lägga "polisresurserna" på!

"Vid provskjutning har en avfyrad potatis slagit sönder en 16 millimeter tjock spånplatta."....såklart den gjorde...en sån sparkar man igenom (har praktisk erfarenhet, iaf om det är en sån som jag tänker på)....varför inte ge mig dagsböter ock klassa mina ben som vapen vars "värden av anslagsenergin överstiger eller är jämförbara för projektiler utskjutna ur skarpa skjutvapen"... ;)

som sagt löjligt...men men...ska väll va på det viset...

/Fredde

Publicerat
"Vid provskjutning har en avfyrad potatis slagit sönder en 16 millimeter tjock spånplatta."....såklart den gjorde...en sån sparkar man igenom (har praktisk erfarenhet, iaf om det är en sån som jag tänker på)....varför inte ge mig dagsböter ock klassa mina ben som vapen vars "värden av anslagsenergin överstiger eller är jämförbara för projektiler utskjutna ur skarpa skjutvapen"... ;)

Dödligt vapen 5 eller kanske Lethal Legs 5 the return of Fredde"The avenger"piteå ;D ;)

Sorry kunde inte låta bli :-*

/Micke

Publicerat
Dödligt vapen 5 eller kanske Lethal Legs 5 the return of Fredde"The avenger"piteå ;D ;)

Sorry kunde inte låta bli :-*

/Micke

;D ;D*ASG* ;D ;D...

Publicerat

ja men har ni aldrig hört utrycket perokastare åt 8x57js så han kan ha tillvärkat en sån ;D ;D ;D :D :D :D;) ;) :) :)

Publicerat

Jag får ju inte fram något utav den här artikeln men jag trodde oxå att det handlade om potatiskastare som 8x57 9,3x57an  ;D ;D ;D

jag får bara fram att serven ej hittas  :(

Vad handlare om är det någon som har lekt lite eller ???

(Nyfiken)

Publicerat

Jag tycker att domen var i hårdaste laget alla har väl exprimenterat med liknande saker.

Men lagen är lite knepig när det handlar om vapen ;D

• 2 weeks later...
Publicerat

Vem har inte tillverkat egna "små smällare" när man var i yngre tonåren??

Jag och kompisen gjorde egna myningsladdare som sköt dankar genom träplankor och plåtar.

Armborst med glasfiberstavar blev ruggit starka och sköt väg pilar en bit över 200meter.

Tycker inte att man ska dömma för hårt ialla fall.

Publicerat

Har en kompis som har en apelsinkanon...å nog tusan är det rätt mkt kraft i den, iaf på korta håll.

Publicerat

Oj, oj, oj...Sverige. :(

• 2 months later...
  • 1 month later...
Publicerat

Är det vad jag tror om så blir jag matt, en kille gör ett expriment om en potatiskastare som far iväg i hyfsad fart och blir fäld för vapenbrott, vad har han gjort? En revolution eller ett angrepp mot staten?

Nä nu får herrarna lagen skärpa sig kvinnor blir våldtagna och även barn blir utsatta för övergrepp och så jagar man en kille som exprimenterar lite med en potatis ända till domstol, vad tror dessa mäniskor att de håller på med, statistik? nej övergrepp mot befolkningen!

Publicerat

Pluggat cykelstyre. Gammal hederlig KinaPuff, Stenkula. Den var det bra tryck i...

Publicerat
Jag kan ju säga som så att jag tror ju inte på vissa delar i denna artikel!

Att denna potatiskanon skulle kunna ha en anslagsenergi som är jämförbart med skarpa skjutvapen tror jag inte en sekund på när utgångshastigheten inte är mer än 50m/s!

MVH/Jocke

Beror ju på om potten väger som en barnskalle!