Publicerat Oktober 9, 201114 yr Jag lyckas inte hitta något vettigt betr. patronlängd för rubr. kula. Kan någon vara behjälplig? Jag laddar allt enl. Normas laddmanual och har inte labbat med friflykt då dom laddningar jag hittills gjort har skjutit bra. Mvh!/
Publicerat Oktober 9, 201114 yr Skjut vidare om det funkar. If it aint broke dont fix it, brukar gå efter det å det funkar V-max är så kort så jag tror inte du har nåt att vinna på att labba med friflykt. Sätt den grunt så det ryms mer krut
Publicerat Oktober 9, 201114 yr Författare Skjut vidare om det funkar. If it aint broke dont fix it, brukar gå efter det å det funkar V-max är så kort så jag tror inte du har nåt att vinna på att labba med friflykt. Sätt den grunt så det ryms mer krut Precis så har jag resonerat men jag har inte laddat V-maxen till .222 ännu så jag skulle vilja ha ett startvärde. Det finns ingen rill heller och eftersom kulan är så liten hamnar sättdjupet precis vid skuldran om man går efter: sättdjup=diametern. mvh! /
Publicerat Oktober 9, 201114 yr Rillen är dold på mina plugg.. aldrig funderat på sättdjup eller ff för den sköt grymt fint direkt, bara att bestämma sig för hur het laddning man ville ha Mvh!
Publicerat Oktober 9, 201114 yr Författare Rillen är dold på mina plugg.. aldrig funderat på sättdjup eller ff för den sköt grymt fint direkt, bara att bestämma sig för hur het laddning man ville ha Mvh! Vi tänker uppenbarligen lika . Hur långa blev Dina då. Har Du någon laddad som Du kan mäta? Tack för tipsen senast förresten. Sjukt kul hade vi. Kompisen var tvungen att kasta sig åt sidan för att undvika att bli nersprungen av en riktigt fin Kronhjort. Vi postade tätt intill en vass medans en drevkedja gick mot oss för att resa fasan. Jävlar va stressad hjorten var. Sänkta horn (c:a 16 taggar) och fullt ös. Vi tittade på varann när vi hörde loket närma sig och tänkte nu j..lar kommer det en 200 kilos galt. mvh!/
Publicerat Oktober 10, 201114 yr Vi tänker uppenbarligen lika . Hur långa blev Dina då. Har Du någon laddad som Du kan mäta? Mina är 55,45 mm give or take.. L-Bs skjutmått är på tok för exakt, blir rörigt 55,40 var en och den längsta var 55,47 tror jag.. Mvh!
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.