Publicerat Oktober 10, 201114 yr Jag har en blandras husky/malamute (och nånstans döljer sig lite vorsteh i honom) som jag har funderat på att kanske, eventuellt och möjligtvis, ska prova att jaga med. En god vän till mig har en hyfsat renrasig husky som är en jävel på älg. Är det nån här som har erfarenhet av att jaga med husky eller malamute? //J
Publicerat Oktober 10, 201114 yr Jag har en blandras husky/malamute (och nånstans döljer sig lite vorsteh i honom) som jag har funderat på att kanske, eventuellt och möjligtvis, ska prova att jaga med. En god vän till mig har en hyfsat renrasig husky som är en jävel på älg. Är det nån här som har erfarenhet av att jaga med husky eller malamute? //J Prova så får du väl ett svar. Gör ett släpspår till den av en älgklöv först så kanske du får ett hum om vilket jaktintresse som finns i hunden. En f. d. bekant hade 2 renrasiga Husky jagade älg med dom och det var med framgång, men dom var lite väl skarpa och egna av sig.
Publicerat Oktober 10, 201114 yr Min ung Tik är blandning schäfer/malamute hon var idag ut med Teffek och jagade Älg. Första gången för henne och hon visade helt klart på en lovande framtid som älghund. Kommer mera i Teffeks jaktdagbok om det när han är hemma.