Publicerat Oktober 10, 201114 yr Hej Någon som vet hur man får bort pilottonen på en Genzo PA8099R kommer så långt att TONE slocknar men inte SQ i display fönstret! Har provat på en 8099WR och där får jag det att funka!!
Publicerat Oktober 10, 201114 yr Författare Tror jag hittat felet. Är nog så att en PA8099R har bara två kanaler för jag får det att funka på kanal 1 och 2 men inte på de övriga för då släcka aldrig SQ indikeringen. In- och urkoppling/ändring av pilottonsfunktionen (Tone SQ) CTCSS Välj med knapparna UP eller DOWN den radiokanal där pilottonsfunktionen önskas. Tryck in FUNKTIONSKNAPPEN och håll den intryckt. Tryck därefter på brusknappen (SQL OFF, under sändningsknappen) en gång. Nu kan man ändra pilottonen med UP eller DOWN. Obs! Man måste trycka UP eller DOWN inom 5 sekunder annars går apparaten till normalläge. Tiden på 5 sekunder förlängs med 5 sekunder efter varje tryckning på UP eller DOWN. (Stegar man DOWN från 67.0 står OFF i displayen och pilottonen är urkopplad. På samma sätt kopplar man in pilottonen med UP från OFF läge.) Välj din pilotton och tryck på SÄNDARKNAPPEN för att gå vidare. Texten TONE SQ visas i displayen när pilottonen är inkopplad. Kom ihåg att spara. Spara inställda pilottoner på kanalen För att spara inkopplade pilottoner: Tryck FUNC + MR [M lyser]. Tryck åter FUNC + MR [M slocknar].