Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Remington 700 låda?

Featured Replies

Publicerat

Hej,

har en remington 700 classic 6,5x55, funderar på en ny stock hur tar man reda på om låda är lång eller kort,

"short action" eller "long action"?

/

Johan

Publicerat
Hej,

har en remington 700 classic 6,5x55, funderar på en ny stock hur tar man reda på om låda är lång eller kort,

"short action" eller "long action"?

/

Johan

Eftersom det är en 6,5*55 som Du har så har Du en kort låda. Jag har en 700 bdl 8 mm rem. mag. Den är 8*72 mm min hylsa och där med lång låda, men jag vet inte var gränsen går.

Publicerat

Din 700 Classic är från 1994 och i 6,5x55 så har den lång låda,en 6,5 går inte ner i magasinet på en kort låda.

Isjonsson, du har magnumlåda på din 700.

/Micke

Publicerat
Din 700 Classic är från 1994 och i 6,5x55 så har den lång låda,en 6,5 går inte ner i magasinet på en kort låda.

Isjonsson, du har magnumlåda på din 700.

/Micke

Mig veterligen så finns det bara long and short action i Rem. 700. Jag har läst det någon annanstans. Det har diskuterats på ett annat forum el. om det var här. Minns ej.

Publicerat

Det enda magnum med en 8mmRM lådan,är att stötbotten på slutstycket är upptagen till rätt mått ;) så Isjonsson har rätt i detta fall.

mvh/ 6mm rem

Publicerat

Japp Remington finns bara i två lådlängder, borde kanske ha skrivit ut det.

Hursomhels har 6,5x55 i 700 Classic lång låda.

/Micke

Publicerat
Japp Remington finns bara i två lådlängder, borde kanske ha skrivit ut det.

Hursomhels har 6,5x55 i 700 Classic lång låda.

/Micke

Jaha, då hade jag fel där.

Publicerat

Skillnaden i magasins längd på en short och en long action är ca:20mm . SA ca:72-23mm lång och en LA ca:92-93mm långt magasin. Det är så att man saknar en medium låda på ca:85mm magasins längd  ;) från remington då hade det varigt komplett  ;D

Publicerat
Skillnaden i magasins längd på en short och en long action är ca:20mm . SA ca:72-23mm lång och en LA ca:92-93mm långt magasin. Det är så att man saknar en medium låda på ca:85mm magasins längd  ;) från remington då hade det varigt komplett  ;D

Okej! Då har man lärt sig lite till då. :D ::)

Publicerat
Okej! Då har man lärt sig lite till då. :D ::)

Ja man lär sig nåt nytt var dag brukar det heta ;)

Publicerat
Ja man lär sig nåt nytt var dag brukar det heta ;)

Det gör det visst. Det jag inte förstår är att det behövs en lång låda till en 6,5:a ???

Publicerat

För att totallängden på 6,5x55 med tiogrammarna är längre än vad maxmåttet i Sa systemet är.

Publicerat
För att totallängden på 6,5x55 med tiogrammarna är längre än vad maxmåttet i Sa systemet är.

Okej!

:D

Publicerat

Kul att man kunde bringa klarhet i något!!! Såg hur ljuset tändes hos dig Isjonsson ;), kanske att det skulle fungera att knöla ner en 6,5x55 med tiogrammare i ett Sa system men då skulle då få trycka ner kulan så långt i hylsan så mycket utav pannrummet skulle vara fyllt med kulans bakre del.

Men Remington har en egen variant av våran 6,5x55 och det är 260 Remington som är en 308:a strypt till 6,5mm för att passa i SA, fungerar tydligen hyffsat bra med 9 gramskulor men sen är väl vinsten inte speciellt mycket mer tack vare att med tiogrammaren blir för lång dvs att kulan tar för mycket volym från pannrummet.

Hoppas att jag bringade lite mer klarhet i korvspadet!?!?!

Publicerat
Kul att man kunde bringa klarhet i något!!! Såg hur ljuset tändes hos dig Isjonsson ;), kanske att det skulle fungera att knöla ner en 6,5x55 med tiogrammare i ett Sa system men då skulle då få trycka ner kulan så långt i hylsan så mycket utav pannrummet skulle vara fyllt med kulans bakre del.

Men Remington har en egen variant av våran 6,5x55 och det är 260 Remington som är en 308:a strypt till 6,5mm för att passa i SA, fungerar tydligen hyffsat bra med 9 gramskulor men sen är väl vinsten inte speciellt mycket mer tack vare att med tiogrammaren blir för lång dvs att kulan tar för mycket volym från pannrummet.

Hoppas att jag bringade lite mer klarhet i korvspadet!?!?!

I ett fall hade jag rätt. Det finns ingen mag.låda utan bara SA och LA. :D

Korvspadet = Hjärnsubstansen ???

Publicerat

Och med dessa sista klargörande ord av isjonsson så tycker jag att detta ämne är uttömmt.

/Micke

Gäst
Det här ämnet är nu stängd för ytterligare svar.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.