Publicerat Oktober 11, 201114 yr när jag skulle ut och skjuta med älgbössan tidigare i dag och kastade ett getöga på min tavla från i förrgår och kom på en sak. jag har alltid haft svårt att avgöra när det blir poäng vid linjestrykare. jag minns att jag hört den korrekta versonen men det var så länge sedan, minns bara att det ska vara själva hålet som ska bryta linjen inte sprickorna som utgår från hålet. här är ett exempel på en strykare.
Publicerat Oktober 11, 201114 yr Normalt räknar så att om hålet vidrör linjen så är poäng men månadscupen här kör vi helt bruten linje och gentleman takter Fast denna skulle jag nog sätta som 48 ändå stryk gärna igen hålen från baksidan då ser man bättre
Publicerat Oktober 11, 201114 yr En tveklös 48 om det hade varit en gammal hederlig nationell banskjutning på 50 eller 300 m. Vid vissa generösa viltmålsskjtningar så räcker det med att linjen är "touchad" för att den högre poängen ska räknas. Men annars är nog bruten linje det vanligaste jag har varit med om. mv. Danne
Publicerat Oktober 11, 201114 yr Författare tack då vet jag mer, hade för mig att det alltid var helt bruten linje som gällde vid alla disepliner.
Publicerat Oktober 12, 201114 yr tack då vet jag mer, hade för mig att det alltid var helt bruten linje som gällde vid alla disepliner. Inom sportskyttet är det inte så oavsett om det är viltmål eller 300m eller pistol eller luftgevär eller whatever. Tangerat räcker. Dvs ser man inget vitt emellan (hålet vidrör linjen) när man sätter i tolken så är det den högre valören. Helt bruten linje har jag faktiskt aldrig hört talas om ens. I vilka grenar gäller det?
Publicerat Oktober 12, 201114 yr Författare Inom sportskyttet är det inte så oavsett om det är viltmål eller 300m eller pistol eller luftgevär eller whatever. Tangerat räcker. Dvs ser man inget vitt emellan (hålet vidrör linjen) när man sätter i tolken så är det den högre valören. Helt bruten linje har jag faktiskt aldrig hört talas om ens. I vilka grenar gäller det? bruten linje kan vara något jag fått för mig bara, det var därför jag startade tråden. vi kör så i månadstävlingen men det är ju inget speciell gren precis.
Publicerat Oktober 12, 201114 yr Med "bruten linje" menas nog det som du skrev, Lundbergarn... Dvs att linjen är tangerad eller "skadad" av kulhålet. Då behövs ingen tolk utan de vanliga korpgluggarna räcker utmärkt. På Maddogs bild så är det helt tydliga valörer, oavsett disciplin. Om nu inte någon arrangör har hittat på några egna prylar... //Danne