Publicerat Oktober 11, 201114 yr Lagom till fotbollen ringer en och undrar om jag kan komma me hund han ska ha skjutit på en större kronhjort, han har ej vart framme på skottplattsen än och det har nu blivit mörkt. Jag åker dit rustad till max två hundar i bilen, beredd på en hel natt i skogen. (Skytten brukar inte vänta på bättre läge utan tar läget som det är, inte alla gånger det går bra.) Börjar med spårhunden i åkerskanten han markerar skottplatsen o tar spåret finner inget på skp eller i spåret hittar hjorten död efter 70m spårning perfekt träff bakom bogen inget genomslag. Udda 14 taggare riktigt fin, medalj minst silver. Hinner inte mer än hem så ringer det igen denna gång är det en gris påkörd på E22an. Bilen ska ha träffat den sista kultingen av 4 en lätt smäll i framskärmen syns inget på bilen. Spårar i drygt 1km tänkte precis släppa när vi kommer in i en hästhage, blir alldrig något redigt med spåret sedan så jag släppte ej. Tillbaka på vägen igen kollar av båda sidor av vägen finner inget, hunden vill i samma spår som vi var i följer det igen 300m men de e samma löpa så vi bryter. Rätt eller fel Vet inte vad ja skulle göra hadde ju inget bra o släppa på.
Publicerat Oktober 12, 201114 yr Bra jobbat. Är ju inte mycket mer att göra med grisen i detta läget.
Publicerat Oktober 12, 201114 yr Bra jobbat, får du inte del i Krontrofen. Den var redigt fin. En liten minnes placket vore ju inte för mycket Tror inte du kunnat göra så mycket annat med grisen tyvärr, kanske hade hunden tagit upp rätt grisar igen bortom hagen eller inte det får man aldrig veta. //
Publicerat Oktober 12, 201114 yr Författare Liten filmsnutt på hjorten http://www.youtube.com/user/petersborg1#p/a/u/1/0UFwSFzrEuI
Publicerat Oktober 12, 201114 yr Författare Skönt att höra att det e fler som tycker att man har gjort vad man kan, lite frustrerande när man står där i skogen.
Publicerat Januari 22, 201214 yr Författare Killen som sköt hjorten ringde mig idag, han hadde fått hornen bedömda samt tänderna snittade. Det blev en GULD peng och den var endast 5år