Publicerat Oktober 13, 201114 yr Jaha... dags för första inlägget på forumet och vad passar då bättre än en liten presentation av mig. Jag heter Joakim, kallas Jocke (otippat va) 34år och bor i Svedala som ligger 2mil söder om Malmö. arbetar som narkossköterska vid ambulansen i Malmö och varit i branchen i drygt 8år. Det här med jakt har alltid intresserat mig men jag har aldrig fått tummen ur... förrän nu! Jag har fixat min jägarexamen i månadsskiftet nov/dec -11 och sen är jag på G. Här finns så många kunniga och erfarna jägare här inne så jag hoppas på mycket tips och kloka visdomsord framöver för det kan jag nog behöva.
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Bara så ru vet så har du mitt drömjobb.. men det sket sig när jag skulle läsa upp mina mattebetyg så det projektet är nedlagt Välkommen till jaktsnack! Mvh!
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Författare Tack ska ni ha! Jaså... drömjobb minsann. Tja gillar man taskiga arbetstider, stort ansvar, ingen vila, mycket studieskulder och pissig lön så är det ju ett kanonjobb Nej då. Det är super! Man får leva med det om man väljer att jobba i sveriges sämsta stad.
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Tack ska ni ha! Jaså... drömjobb minsann. Tja gillar man taskiga arbetstider, stort ansvar, ingen vila, mycket studieskulder och pissig lön så är det ju ett kanonjobb Nej då. Det är super! Man får leva med det om man väljer att jobba i sveriges sämsta stad. Har samma arbetstider idag eller nej, ni har det bättre.. ni gör väl dygn? En fd kollega på en låst avdelning på Danderyd flimmrade förbi i rutan på 112-På liv och död eller vad det nu heter. Letade upp honom på nätet och han hade börjat som uska i ambulansen efter en påbyggnadsutbildning. Sen hade arbetsgivaren finansierat hans år på högskola så han hade inga studieskulder. Smart kille, synd att man inte hoppade på samma tåg Är lite adrenalinmissbrukare, gillade de höga kraven när det smällde till på förra jobbet på olika psykosavdelningar på Danderyd! Kändes förbannat tillfredställande när man lyckades finna ett lugn trots kaos i samband med självmordsförsök och hjärtstillestånd. Sen gick det alltid bra lyckligtvis EDIT: Sveriges sämsta stad? Jobbar du i Malmö? Tycker nog ni ligger topp 3 avseende poliser iaf Mvh!
Publicerat Oktober 14, 201114 yr Välkommen hit, vi skall nog lära dig att TA liv också MVH! /HerrBerg
Publicerat Oktober 14, 201114 yr Välkommen Är inte säker men det är inte så att vi kanske känner varandra. Är du möjligen från Sölvesborg????? Mvh Donny
Publicerat Oktober 15, 201114 yr Författare Ha ha... vi känner varandra, jajemen. Misstänkte att jag skulle hitta dig här inne. Du ser, det verkar som det blir folk av mig med
Publicerat Oktober 15, 201114 yr Författare @ Hipshot: Nej vi jobbar inte dygn i Malmö. Vi har alldeles för hög belastning för att det ska funka. Andra städer som har betydligt mer ambulanser per capita som tex Kristianstad har fortfarande dygn ett tag till i alla fall. Vi har så pass mycket att göra att vi är glada om vi hinner kasta i oss en bit mat någon gång under dagen eller natten. Ofta blir det att man tar maten på väg ut till nästa patient, i bilen. Men om det är en dröm så är det ju bara att satsa, det gjorde jag. Sa upp mig från ett fast jobb för att plugga och efter ett par terminers betygskomplettering så var det bara 4 års universitetsstudier kvar. Tack alla som har hälsat mig välkommen hit! Nog första forumet, oavsett kategori som jag upplevt detta! Var så säkra... min dumma nybörjarfrågor kommer snart igång. Blir de för dryga så skicka dem till Donny så har han nåt att roa sig med uppe i Göingeskogarna
Publicerat Oktober 15, 201114 yr Önskar att man hade motivation.. men nu har man passerat 40-sträcket och köpt hus o pryttlar, inte läge att fixa studielån och skit. Dessutom behöver jag nog ngr år inom vården som avrostning.. För och nackdelar med allt, för mycket jobb är fan inte kul. Men du torde ha goda möjligheter att söka dej lugnare tjänster eller? Mvh!
Publicerat Oktober 16, 201114 yr Ja där ser man, känns bra att ha lite backning mer än Emil mot BG Får välkomna och gratulera. Jag och Emil är nu utanför Ryd och jagar. Emil har inte hunnit med och jaga så mycket än men han har fått en bra smakstart på eftersök där. Fråga honom hur det gick när han stod med hunden i mörkret och grisen kom Ha de så ses vi kanske i Sölve snart
Publicerat Oktober 16, 201114 yr Välkommen. Kul med lite blåljusfolk här. Är brandman själv så jag träffar ofta dina kollegor ute på fält.
Publicerat Oktober 16, 201114 yr Författare Hipshot: jo visst finns det alternativ som är betydligt lugnare... allting inom ambulansen i Sverige är lugnare faktiskt. annars kan jag ju alltid ta mig in på sjukhuset och söva lite. Donny: Emil? Inte den knivgalne svärdsninjan som ska ha barn och vars fru är vapensmed/tekniker? Då får du väl plocka med mig ut en dag då och göra skogen osäker. Siggy-stardust: Skönt att man inte är ensam
Publicerat Oktober 17, 201114 yr Bara du betalar ammunitionen så. Man har ju skräckbilder framför sig när du ränner uppför backen med ksp´n Allvarligt så kan det kanske ordnas men lovar inget Mvh Donny
Publicerat Oktober 18, 201114 yr Författare Du menar när Björn fick gå bakom och knuffa upp mig för att ammunitionen i ryggan gav mig bakvikt så jag inte kom upp? Det var tider det. Ingen panik med det andra... som sagt inte klar ännu.