Publicerat Oktober 14, 201114 yr Hello! Ärvde en Huskvarna Nitro 30.06 där stocken och pipan i princip hade blivit ett med varandra. Det är nu tillfälligt åtgärdat, dock inte plastbäddad ännu. Stocken är i ok skick, men börjar vara rätt tunn. Dessutom smal och så har jag fått bygga på kindstöd för att "komma rätt" i kikaren. Sugen på byta stock och undrar om jag har ett bra ämne att bygga på? Säkringen är ombyggd och pipan är det inget fel på. Vart ska man leta stock och vad är bra alternativ. Finns det något utbud överhuvudtaget? Ska ju gärna passa direkt utan större mod.. Vill ju inte att det kostar skjortan heller. Då kan man ju lika gärna köpa nytt. Så kom gärna med tips.
Publicerat Oktober 23, 201114 yr Nitro är bara en märknig på Pipan, inte modell på bössan. Utan det är till att gå efter TIllverkningsnummret och eventuellt utseendet för att veta vad det är för modell. Eftersom du skriver att det är ombyggd säkring antar jag att det satt FLaggsäkring på den original? Isåfall är det nog en Hva 640, och då är det en M98 mekanism och där bör det finnas rätt så stort utbud av kolvar att köpa.