Publicerat Oktober 14, 201114 yr Hej! Har kollat lite på beg Helia kikare modell L, är det bra kikare? Tänkt att användas som vakkikare till rå och räv! Eller ska man leta efter nåt annat? Mvh Togga
Publicerat Oktober 14, 201114 yr Helia har bra kikarsikten. Vad L står för vet jag inte men det finns en gammal modell med ståltub och en nyare i lättmetall/aluminium. Jag har haft mitt sedan -85 och det enda som har gått sönder är en gummiring där bak som jag bytte själv. Den har inget med siktet att göra, utan är väl bara ett stötskydd mot ögat el. vad man ska kalla det för. Mussla kallade han på Bössmakaren det för, för det var därifrån där jag köpte ringen.
Publicerat Oktober 15, 201114 yr Författare Ja man får kolla vad det är! Är säkert 20år gammalt bra ändå? eller bara skit? Vad är ett skäligt pris på en sådan? Mvh Togga
Publicerat Oktober 15, 201114 yr Ja man får kolla vad det är! Är säkert 20år gammalt bra ändå? eller bara skit? Vad är ett skäligt pris på en sådan? Mvh Togga Helia är ett kvalitetssikte så där är det inga problem men kolla efter ev. fallmärken mot sten el. dyl. Mitt är drygt 26 år och fungerar som nytt. Visst syns det att det har varit med i några år i form av några repor på tuben men inga bucklor. Det sitter på min 416 RM och nog ruska det till när man trycker av men det är helt skottfast.
Publicerat Oktober 15, 201114 yr Författare Det är ett 3-12x56! Vad är ett skäligt pris på ett sånt 2-3-4-tusen? Vad vet jag! =) Mvh Togga
Publicerat Oktober 15, 201114 yr Det är ett 3-12x56! Vad är ett skäligt pris på ett sånt 2-3-4-tusen? Vad vet jag! =) Mvh Togga Kika här i länken. http://www.torsbohandels.com/optik/begoptik Se om du hittar något att jämföra det med.