Publicerat Oktober 15, 201114 yr Vet inte riktigt var jag skulle placera tråden, men hoppas att det går bra här. Hittade för några veckor sedan ett kranium när jag var ute och fiskade.Började fundera lite på vad det kunde vara, men kom inte fram till något vettigt. Så nu vänder jag mig till lite mer erfarna jägare Några halvkassa bilder jag tog med mobilen: Tacksam för alla svar! //Olof
Publicerat Oktober 15, 201114 yr ingen bild på hur den ser ut på undersidan vid munnen ?? fast jag tippar på hare
Publicerat Oktober 16, 201114 yr Författare ingen bild på hur den ser ut på undersidan vid munnen ?? fast jag tippar på hare Nej tyvärr, men kan fixa om den ligger kvar. Ska även mäta den isåfall
Publicerat Oktober 16, 201114 yr Tycker också det ser ut att vara en hare. Utan främre delen av kraniet. (Nosen och framtänder.) Men sitter inte tänderna mer under ögonhålorna på harar?? Osäker..............
Publicerat November 8, 201114 yr Författare Jag gissar på får/lamm..... Misstänker också det (får finns i närheten)
Publicerat November 9, 201114 yr kollat runt lite på diverse bilder på lamm skallar verkar vara en sån
Publicerat November 9, 201114 yr Har en drös med lammkranier liggande, skall försöka ta och lägga upp en jämförelsebild någon dag framöver.