Publicerat Oktober 16, 201114 yr Var på min första älgjakt i måndags, hann inte mer än att sätta mig ner så hörde jag steg i skogen. Älgen kom ut så fint emot mej gick cirka 25 meter ifrån mej när jag tryckte av skottet hon sprang ett tjugotal meter ner mot vattnet. till saken hör att vi jagade på en ö och det enda transport medlet är en båt, kvigan hamnade i nedförs backe ca 5 meter från båten. inget släpande här inte. Dagen efter sköt jag en grann råbock. Ha det så bra!!!!
Publicerat Oktober 16, 201114 yr Var på min första älgjakt i måndags, hann inte mer än att sätta mig ner så hörde jag steg i skogen. Älgen kom ut så fint emot mej gick cirka 25 meter ifrån mej när jag tryckte av skottet hon sprang ett tjugotal meter ner mot vattnet. till saken hör att vi jagade på en ö och det enda transport medlet är en båt, kvigan hamnade i nedförs backe ca 5 meter från båten. inget släpande här inte. Dagen efter sköt jag en grann råbock. Ha det så bra!!!! Nybörjartur
Publicerat Oktober 16, 201114 yr ja verkligen nybörjar tur .. hehe nä men stort grattis på dig MVH Eas
Publicerat Oktober 16, 201114 yr Var på min första älgjakt i måndags, hann inte mer än att sätta mig ner så hörde jag steg i skogen. Älgen kom ut så fint emot mej gick cirka 25 meter ifrån mej när jag tryckte av skottet hon sprang ett tjugotal meter ner mot vattnet. till saken hör att vi jagade på en ö och det enda transport medlet är en båt, kvigan hamnade i nedförs backe ca 5 meter från båten. inget släpande här inte. Dagen efter sköt jag en grann råbock. Ha det så bra!!!! Grattis och en del har gödsel i byxfickorna.
Publicerat Oktober 21, 201114 yr Hade du inte skrivit att det var en ö hade jag nästan trott ni jagade på Kolmården. Stort grattis till dig! Alltid roligt att höra att det går bättre för andra än för mig!