Publicerat April 13, 200620 yr Jag har i några diskussioner här och på andra forum talat om Barnes X i 7 mm RM och den enda kula jag hittat igen. Eftersom jag just köpt ett nytt objektiv som jag ville leka lite med så tog jag några bilder och passar på att lägga in dem här. Av det ungefärliga dussinet älgar jag skjutit så är det endast den nedanstående kulan som stannat kvar i älgkroppen. Det rör sig om en 9,7 g Barnes X skjuten med en utgångshastighet på en bit under 1000 m/s. Den har tagit sig igenom ben och muskler för att till sist stanna på utgångssidan. (Det är alltså kulan till vänster i bild jag talar om ;-) ) Den till höger är utdragen ur en laddad patron med en kombinationstång för att användas som referens och man kan se vissa spår av detta på sidorna. Det börjar vara dags att beställa fler kulor... Om man tittar riktigt noga i reflektionen på kulans topp så kan man se en lätt förvrängd fotograf som lutar sig för att titta genom sökaren på kameran. Dörröppningen ut i hallen är lättare att urskilja ;-)