Publicerat Oktober 18, 201114 yr söker förslag på sikten till min 22 hornet bössa som ska komma in. har förstått att fästen inte är jättebilligt till den lilla mini mausern och jag får med 1" ringar så söker förslag på "tyska" sikten som kan passa på min lilla brno. max objektiv = 48 och prislappen kan va så hög som max 4000kr men gärna lägre.
Publicerat Oktober 18, 201114 yr Jag har en Pecar 4-10x45 som jag är nöjd med,den har 1" tub. Har sett några då och då på blocket,brukar ligga bra till i pris.
Publicerat Oktober 18, 201114 yr Författare vad ligger dom ca på i pris? vet du någon som har? vilken längd har den ? mvh
Publicerat Oktober 20, 201114 yr Jag gav 1200:- för mitt av en här på forumet,lite slitet yttre men fina linser. Har sett på blocket då och då, varierande priser, 1200:- är löjligt billigt så jag hade tur........hittar du ett i fint skick är det säkert värt 3000:-, men det beror ju på vad du tycker.....
Publicerat Oktober 20, 201114 yr Författare okej tack för hjälpen. har troligen sålt ett sådant förut för struntpengar. tror dock inte till dig men har haft en del äldre optik. blir troligen med inriktat på en fast 6x42. en variabel hade varit fin men får se vad som dyker upp. tills dess att jag hittar någon med rätt utseende så kommer en VÄLDIGT för stor varipoint hamna på bössan så egenskaperna kommer iaf räcka till. även om de inte är blånerat o x42 glugg