Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

snabbfäste till tikka t3

Featured Replies

Publicerat

hej vet någon, något bra snabbfäste till tikka t3 vill helst ha en skena.

Publicerat

Ett enkelt och väl fungerade snabbfäste är Warne:s ringar, som sitter direkt på lådan.

Kolla denna tråd:

Annars finns det weaverskenor som är färdiga att skruva fast, med eller utan lutning. Och då finns det ett antal olika qr-lösningar till det. Warne, Leupold för att nämna några.

/Må

Publicerat
  • Författare

okej behöver jag då inga baser. bara ringar?

och var kan jag köpa?

Publicerat

okej behöver jag då inga baser. bara ringar?

och var kan jag köpa?

Precis! Det är det som är det fina i kråksången...

Jag köpte mina på Vapen och Skytte: http://www.vapenochskytte.se/

/Må

Publicerat
  • Författare

Precis! Det är det som är det fina i kråksången...

Jag köpte mina på Vapen och Skytte: http://www.vapenochskytte.se/

/Må

hur blir precision när man bara har ringar?

Publicerat

Fungerar alldeles utmärkt eftersom skenan är ett med lådan ( integrerad ), precisionen blir åtminstone teoretsikt bättre eftersom du tar bort en "felkälla". Riktigt bra lösning, Tikka T3 och Warne är en ypperlig kombination.

//Johan

Publicerat

Den blir kanon, jag har haft Warnes fästen på mina T3:or i flera år, och tagit av och på optiken otaliga gånger, men aldrig haft några problem med träfflägesförändring och dyl.

Några bilder:

DSC_0030.jpg

DSC_0032.jpg

DSC_0007.jpg

DSC_0008.jpg

Publicerat
  • Författare

tack för svaren. det blir nog att köpa ett par ringar till tikkan har ett zeiss på nu med 1,5-6 förstoring så jag funderar på att köpa ett ampoint eller ett trijicon1-4. vad tycker ni jag ska köpa?

Publicerat

Beror ju lite på vad du ska jaga, är det drevjakt med snabba skott i tät terräng så är väl kanske en Aimpoint lämplig, fast en Trijicon med 1-4 är ju inte fel det heller.

Men samtidigt så har du ju en lågförstorare i Zeissen, men jag antar att den är obelyst eller ?

Publicerat
  • Författare

Beror ju lite på vad du ska jaga, är det drevjakt med snabba skott i tät terräng så är väl kanske en Aimpoint lämplig, fast en Trijicon med 1-4 är ju inte fel det heller.

Men samtidigt så har du ju en lågförstorare i Zeissen, men jag antar att den är obelyst eller ?

ja mest är det drevjakt och smygjakt med tikkan (30-06) men ska nog börja att vaka på räv på kvällarna i vinter och då är ju zeissen helt värde löss så funderar starkt på ett trijicon

Publicerat

Kör med en Trijicon rakt av då, det skulle jag göra. -_-

• 2 months later...
Publicerat

Kapar tråden med 2 frågor...

1. Är det såna spår i lådan så man kan fästa ringarna direkt på bössan utan baser på en T3 Lite Stainless??
  2. Hur höga ringar får man ha då om man ska ha ett 50 objektiv?? Borde ju iaf vara högre än "high"... eller :huh:

Publicerat

Kapar tråden med 2 frågor...

1. Är det såna spår i lådan så man kan fästa ringarna direkt på bössan utan baser på en T3 Lite Stainless??
  2. Hur höga ringar får man ha då om man ska ha ett 50 objektiv?? Borde ju iaf vara högre än "high"... eller :huh:

1. Ja

2. Jag körde "Medium" till min Zeiss x50. Detta kan givetvis variera beroende på kikare (yttermått, längd, 30mm/1"). Zeiss x56 krävde "High"

/Må

Publicerat

1. Ja

2. Jag körde "Medium" till min Zeiss x50. Detta kan givetvis variera beroende på kikare (yttermått, längd, 30mm/1"). Zeiss x56 krävde "High"

/Må

Tack för svaret! :)

Tänkte eventuellt sätta på denna http://www.handladig...kte-p-5332.html till lite pyrsch-jakt. Tror att den räcker iaf :) Och sen köpa ett par "Warne" ringar till den, gissningsvis "medium"!