Publicerat Oktober 19, 201114 yr hej vet någon, något bra snabbfäste till tikka t3 vill helst ha en skena.
Publicerat Oktober 20, 201114 yr Ett enkelt och väl fungerade snabbfäste är Warne:s ringar, som sitter direkt på lådan. Kolla denna tråd: Annars finns det weaverskenor som är färdiga att skruva fast, med eller utan lutning. Och då finns det ett antal olika qr-lösningar till det. Warne, Leupold för att nämna några. /Må
Publicerat Oktober 20, 201114 yr Författare okej behöver jag då inga baser. bara ringar? och var kan jag köpa?
Publicerat Oktober 20, 201114 yr okej behöver jag då inga baser. bara ringar? och var kan jag köpa? Precis! Det är det som är det fina i kråksången... Jag köpte mina på Vapen och Skytte: http://www.vapenochskytte.se/ /Må
Publicerat Oktober 22, 201114 yr Författare Precis! Det är det som är det fina i kråksången... Jag köpte mina på Vapen och Skytte: http://www.vapenochskytte.se/ /Må hur blir precision när man bara har ringar?
Publicerat Oktober 22, 201114 yr hur blir precision när man bara har ringar? Fungerar alldeles utmärkt eftersom skenan är ett med lådan ( integrerad ), precisionen blir åtminstone teoretsikt bättre eftersom du tar bort en "felkälla". Riktigt bra lösning, Tikka T3 och Warne är en ypperlig kombination. //Johan
Publicerat Oktober 22, 201114 yr hur blir precision när man bara har ringar? Den blir kanon, jag har haft Warnes fästen på mina T3:or i flera år, och tagit av och på optiken otaliga gånger, men aldrig haft några problem med träfflägesförändring och dyl. Några bilder:
Publicerat Oktober 22, 201114 yr Författare tack för svaren. det blir nog att köpa ett par ringar till tikkan har ett zeiss på nu med 1,5-6 förstoring så jag funderar på att köpa ett ampoint eller ett trijicon1-4. vad tycker ni jag ska köpa?
Publicerat Oktober 23, 201114 yr Beror ju lite på vad du ska jaga, är det drevjakt med snabba skott i tät terräng så är väl kanske en Aimpoint lämplig, fast en Trijicon med 1-4 är ju inte fel det heller. Men samtidigt så har du ju en lågförstorare i Zeissen, men jag antar att den är obelyst eller ?
Publicerat Oktober 23, 201114 yr Författare Beror ju lite på vad du ska jaga, är det drevjakt med snabba skott i tät terräng så är väl kanske en Aimpoint lämplig, fast en Trijicon med 1-4 är ju inte fel det heller. Men samtidigt så har du ju en lågförstorare i Zeissen, men jag antar att den är obelyst eller ? ja mest är det drevjakt och smygjakt med tikkan (30-06) men ska nog börja att vaka på räv på kvällarna i vinter och då är ju zeissen helt värde löss så funderar starkt på ett trijicon
Publicerat Januari 6, 201214 yr Kapar tråden med 2 frågor... Är det såna spår i lådan så man kan fästa ringarna direkt på bössan utan baser på en T3 Lite Stainless?? Hur höga ringar får man ha då om man ska ha ett 50 objektiv?? Borde ju iaf vara högre än "high"... eller
Publicerat Januari 6, 201214 yr Kapar tråden med 2 frågor... Är det såna spår i lådan så man kan fästa ringarna direkt på bössan utan baser på en T3 Lite Stainless?? Hur höga ringar får man ha då om man ska ha ett 50 objektiv?? Borde ju iaf vara högre än "high"... eller 1. Ja 2. Jag körde "Medium" till min Zeiss x50. Detta kan givetvis variera beroende på kikare (yttermått, längd, 30mm/1"). Zeiss x56 krävde "High" /Må
Publicerat Januari 6, 201214 yr 1. Ja 2. Jag körde "Medium" till min Zeiss x50. Detta kan givetvis variera beroende på kikare (yttermått, längd, 30mm/1"). Zeiss x56 krävde "High" /Må Tack för svaret! Tänkte eventuellt sätta på denna http://www.handladig...kte-p-5332.html till lite pyrsch-jakt. Tror att den räcker iaf Och sen köpa ett par "Warne" ringar till den, gissningsvis "medium"!