Publicerat Oktober 20, 201114 yr Jag behöver hjälp med lite råd hur jag ska agera i en lite annorlunda situation. I våras van jag en auktion på ett vapen som anordnades av ett seriös auktionshus. Allt verkade i sin ordning och allt fungerade som ett urverk tills en tredjepart blev inblandad som skulle sköta utlämningen då började tiden dra iväg Efter 3 månader kom uppgifterna som behövdes för licensansökan och när jag fick licensen en månad senare började det som får mig att börja undra. Nu har jag försökt få vapnet jag har licens på men det lämnas inte ut , det kommer ursäkt efter ursäkt och så har det hållit på i två månader. Jag har varit i kontakt med dom på Vapenexpeditionen hos polisen i stan och dom är väldigt fundersamma om vad som pågår och erbjudit mig att annulera licensen. Det känns nästan som att det ligger en väldigt stor hund begraven någonstans /Win
Publicerat Oktober 20, 201114 yr Polisanmäl direkt! Har du betalat så är det bedrägeri eller liknande helt klart. Troligen har de fipplat till det med något eller så har de lånat ut bössan och inte fått tillbaka den.
Publicerat Oktober 20, 201114 yr Författare Polisanmäl direkt! Har du betalat så är det bedrägeri eller liknande helt klart. Troligen har de fipplat till det med något eller så har de lånat ut bössan och inte fått tillbaka den. Tror du har rätt dom har strulat till det på något sätt. Har gett dom en chans till och har jag inte geväret i min hand senast tisdag så lyder jag ditt råd , tycker jag har varit tillräckligt snäll
Publicerat Oktober 20, 201114 yr Det låter som om de "slarvat bort" bössan! Säg till att om de inte kan leverera bössan omgående, så vill du ha tillbaka pengarna plus utlägg för licens och rejält pröjs för besvär. Annars hotar du med polisanmälan...
Publicerat Oktober 20, 201114 yr Jävligt tveksam till en polisanmälan.. skulle de haft ett uppsåt att blåsa signaturen? Tredje part, vem är det? Vapenhandlare? Allmänna reklamationsnämnden eller konsumentvägledningen.. Sen ett nytt samtal till polisens licensavdelning. Grejen är att denna tredje part har någon form av tillstånd från polisen att hantera vapen och här verkar de ha brustit rejält! Tveklöst ligger en hund begraven och ev kan en polisanmälan bli aktuell men inte på den information som finns tillgänglig som jag ser det. Mvh!
Publicerat Oktober 20, 201114 yr Vänta lite nu.. den här auktionsfirman, vad är det för lirare?? Jag skulle ge mej på dem om jag var du och leva hel jävel! Ta med lokalpressen. En kompis, var med i sista numret av Jaktmarker och Fiskevatten, hade problem med en låssmed som försökte blåsa honom. Han kontaktade pressen och det vart ett j-la liv Ta lokaltidningen och häng ut auktionsfirman, de får ta ansvar för vilka de sammarbetar med. Är den tredje parten oseriös så tror jag det biter bättre om auktionsfirman surnar till. Lokalpressen och polisens tillståndsenhet är mina tips. Mvh!
Publicerat Oktober 21, 201114 yr Författare Vänta lite nu.. den här auktionsfirman, vad är det för lirare?? Jag skulle ge mej på dem om jag var du och leva hel jävel! Ta med lokalpressen. En kompis, var med i sista numret av Jaktmarker och Fiskevatten, hade problem med en låssmed som försökte blåsa honom. Han kontaktade pressen och det vart ett j-la liv Ta lokaltidningen och häng ut auktionsfirman, de får ta ansvar för vilka de sammarbetar med. Är den tredje parten oseriös så tror jag det biter bättre om auktionsfirman surnar till. Lokalpressen och polisens tillståndsenhet är mina tips. Mvh! Har varit i kontakt med auktionsfirman idag ( dom är ett större väl ansett auktionshus ) tror det tog hus i hel#¤&te Det har hänt mer nu på 4 timmar än på 2 månader tror den inhyrda firman som har hand om utlämningen har fått sina fiskar varma. Har bara fått lite konstiga vibbar angående ensak han sa att min 222 kombibock skulle levereras på tisdag eh det är ingen 222 så jag börjar ana hur saker har gått till.......
Publicerat December 21, 201114 yr Kontakta dem igen och förklara tydligt för dom att du köpt och fått licens på en bössa och berätta vilken typ av bössa det är, märke och nummer osv. Det kanske handlar om ett missförstånd? Var tydlig när du pratar med dom och förklara att det är faktiskt vapen det handlar om och att den här hanteringen accepteras inte och kommer polisanmälas om det inte löser sig. Så hade jag gjort