Publicerat Oktober 21, 201114 yr Hej! Undrar om Docter kikare är likvärdiga med Helia och andra kvalitetskikare? Är på jakt efter en beg kvaliteskikare 3-12x56 Mvh Togga
Publicerat Oktober 21, 201114 yr Hallå Har ett belyst Docter 3-12 x 56. Är överlag mycket nöjd, den lever i mina ögon upp till det angivna skymningsvärdet och jag ser likvärdigt med det som genom ett bra Zeiss sikte. Dock... glömmer jag stänga av rödpunktsiktet (och ibland är man ju bra trött och glömsk) så kan du räkna med att få byta batteri titt som tätt, det är väl det minus som jag kommer på. Hälsn
Publicerat Oktober 21, 201114 yr Unipointen har automatisk avstängning av punkten om den glöms på i två eller om det är tre timmar.
Publicerat Oktober 21, 201114 yr Unipointen har automatisk avstängning av punkten om den glöms på i två eller om det är tre timmar. Yepp, det vet jag om och varför den inte fungerar vet jag heller inte. Men funkar gör den ej och batterierna slukas.
Publicerat Oktober 25, 201114 yr Författare Tack då vet jag! Men andrahandsvärdet måste väll vara lägre jämfört med S&B,Helia mm, Eftersom inköpspriset ör lägre. Det är så jäkla svårt att veta vad som är prisvärt eller dyrt när det gäller beg kikare Mvh Togga
Publicerat Oktober 26, 201114 yr En Docter är i nivå med en Zeiss Classic vad gäller optik dock har Unipointen digital dag/natt belysning vilket Zeissen inte har. Skärpa, upplösning, tubseende samt ljustransmition ligger något under de värsta (Swarre Z6, Zeiss Victory) men skillnaden är inte så stor som prisskillnaden.