Publicerat April 15, 200620 yr Hejsan! Jag har nu en benelli Montefeltro Beccaccia (usa modellen heter M2 ultra light)...den har en en vanlig stock i trä...och nu till min fråga...går det att köpa comfort- syntet stocken som "reservdel" och passar den till denna?...vad jag förstår så är det mesta samma förutom förstocken som är aningen kortare. Anledningen varför jag vill byta stock är att det är nån form av fusk-trä plast film (typ som Berettas x-tra wood) överdragen över det vanliga trät på stocken...och problemet är att när det blir repigt och allmänt skabbigt så är det fruktansvärt jobbigt att få det bra igen, och därför passar en o-öm syntetstock mig bättre Bilderna föreställer bössan som jag har (undre) och bössan med stocken som jag vill ha (övre)... vad tror ni? går det?
Publicerat April 16, 200620 yr Kolven lär funka men förstocken är jag mer osäker på.. Testa att maila Sako Sweden! Mvh!
Publicerat April 16, 200620 yr Författare Testa att maila Sako Sweden!Mvh! smart!...det hade jag inte tänkt på! Tack för tipset. /Fredde
Publicerat April 18, 200620 yr Författare Fick svar idag av Sako swe...kolven var inga problem...men förstocken fanns ej i syntet till beccaccian :'(...inte än iaf funderar på en "specialare"...förlänga mag röret (nix...inte så det rymms mer ammo) så att förstocken passar. tror det funkar om man tar ett rör av aluminium (samma diam som magasinet) och i ena änden svetsar man på en bult som passar till förstocksmuttern och i andra änden svetsar man fast en platta som man borrar ett hål i och gängar så att den går att skruva fast på samma vis som förstocksmuttern...och orginal montaget till pipan får vara kvar, man gör så att alu-röret klämmer fast pipan på samma vis som förstocksmuttern...vad vet jag, kan ju funka :-...man måste ju va lite optimistisk /Fredde