Publicerat Oktober 21, 201114 yr Vad tror kråkexpertisen om att reta gråkappor med den här skulle det kunna funka?
Publicerat Oktober 21, 201114 yr Skeptisk dessvärre.. ser en massa praktiska problem då montaget är vindkänsligt och knepigt. Möjligen att man kan testa i åkermark och peta ut höken med en slagen kråka under men nja jag vet inte. Hade den suttit hukad med vingarna nedfälla som om den precis slagit något så hade det nog varit mer intressant. Det är vad jag tror men jag har helt klart haft fel förr så testa! Mvh!
Publicerat Oktober 21, 201114 yr Författare Ok tack för det menar du att sätta den på backen med en kråka under?
Publicerat Oktober 21, 201114 yr Ja.. mest för att jag har svårt att se hur du ska få upp fågeln i en topp utan att skada den. Dessutom är träd oftast mer vindutsatta vilket lirar dåligt med de utsända vingarna. Mvh!
Publicerat December 18, 201114 yr testa sätta ut den i bland så måste hökarna balansera när bytet sprattlar så det kan funka mycket bra!! Mvh Linus.