Publicerat Oktober 22, 201114 yr Nån som vet vad som styr slutstyckets stopp i en T3. Dom kortare patronerna som 308 mm ska ju ha kortare arbetsområde. Jag har monterat en roedale AICS underbeslag på min T3 sporter, men matningen fungerar inte pga slutstycket går inte tillräckligt lånt bak för att få med sig en patron. Nån som monterat liknande underbeslag på T3?
Publicerat Oktober 23, 201114 yr Slutstycksspärren (den för löstagning av slutstycket) har en liten klack som spärrar. Den klacken sitter på olika "djup" i längsled på olika kalibrar. Om man kortar den klacken i djupledd så kommer slutstycket länge bak. Hoppas jag förstod frågan rätt. (jag har en 308 och en 6,5x55 ser ingen annan skillnad som gör att slutstycket går olika långt) Mvh Tobbe
Publicerat Oktober 23, 201114 yr Författare Ok, tack detta var ungefär det jag kommit fram till också att stoppet sitter där.. Då kanske det är lättast att köpa ny slutstycks spärr.
Publicerat Oktober 24, 201114 yr Jo, till en annan kaliber eller en till likadan som du filar lite i, för att få det optimalt. /Tobbe
Publicerat Oktober 25, 201114 yr Författare Jo, till en annan kaliber eller en till likadan som du filar lite i, för att få det optimalt. /Tobbe Japp har funderat på alternativet med att fila ner den, men vi får se, det beroro på vad Sako Sverige ska ha för en ny. Tack för alla svar
Publicerat Oktober 26, 201114 yr Författare Nån som har ett tipps vem som säljer delar till Tikka? Sako Sverige kan man ju glömma få hjälp utav.
Publicerat Oktober 26, 201114 yr Att köpa delar till bössor brukar av någon konstig anledning vara besvärligt med långa väntetider Sune på Åland kanske kan hjälpa till. Sedan vet jag inte hur mycket som saknas för att den ska hämta upp patronerna är det bara millimetrar borde det vara bättre att justera spärren med en fil eller fräs.
Publicerat Oktober 26, 201114 yr Författare Att köpa delar till bössor brukar av någon konstig anledning vara besvärligt med långa väntetider Sune på Åland kanske kan hjälpa till. Sedan vet jag inte hur mycket som saknas för att den ska hämta upp patronerna är det bara millimetrar borde det vara bättre att justera spärren med en fil eller fräs. ja det är planerat att vara nästa lösning om inte jag kan hitta en ny enkelt.