Publicerat Oktober 23, 201114 yr Hej jag ska byta upp mig till belyst 4-12 50 I butiken har dom två intressanta kikare med samma ljusinsläpp och samma förstoring . 1 nikon 8999:- 2 nikon 11995. För mig verkar dessa produkter lika och handlaren kunde inte säga vad som var skillnaden förutom att " det är ju en zeiss" ska jag betala flera tusen mer bara för ett märke???
Publicerat Oktober 23, 201114 yr Om Nikonkikaren har allt annat du letar kommer du bli nöjd. Jag anser inte det är värt mellanskillnaden.
Publicerat Oktober 23, 201114 yr Nu skriver du inte vilket Nikon (eller Zeiss) som avses, det finns ju faktiskt både bra och dåliga exemplar av båda märkena. Nikon Monarch E hamnade högt upp i en tysk vakkikartest för inte länge sedan, Zeiss Duralyt har ju inte fått särskilt bra kritik så det beror på.... och, nej man ska inte betala tvåtusen mer för att det är ett Zeiss. Raggarö
Publicerat Oktober 23, 201114 yr Författare Det kan ha vart så att båda gick till x10 , jag kollade många kikare så de blir mycke siffror,,,,, men nikon har ett E i betäckningen
Publicerat Oktober 23, 201114 yr Här får du: http://www.astrosweden.se/nikon-monarch-e-25-10x50-belyst-sf/19240-0 Tar du en internetresa utomrikes så hittar du säkert ett ännu billigare. Raggarö