Publicerat April 16, 200620 yr Måste bara få berätta vad vår hund nu har hittat på ...nu efter jaktsesongen har han gått upp lite i vikt och är just nu på bantnings diet och träning...dvs, inga köttbullar och liknande som belöning. då har han kommit på följande: "hmm, om jag bär grejjer till husse (eller vilken övrig familjemedlem) så får jag nå gott!" så nu springer han runt och plockar upp mössor, handskar och strumpor som har fallit ner på golvet...sen kommer han, stolt som en tupp och gör avlämningar enligt skolboken, för att sedan springa, med svansen viftandes som en propeller mot kylskåpet...han är så jäkla söt när han gör så...men desvärre kan man inte ge han nån belöning eftersom att det var ju inget som jag kommenderade han att göra :-...det var ju liksom spontant...men visst händer det att han får nått ibland, fast gissa om besvikelsen är stor när det är en bit knäckebröd istället för en köttbulle ;D. /Fredde
Publicerat April 16, 200620 yr He he de är roliga de små liven, introducerade nya valpen för gråhunden hemma. Först skulle gråhunden vissa drevervalpen vem det var som bestämde, drevern visade sig underkastelse med en gång. Efter ett par minuter så började de leka, det slutade med att gråhunden fick springa för vad tygeln höll med svansen mellan bennen efter att ha fått sig ett par tjuvnyp av valptänderna.
Publicerat April 16, 200620 yr Måste bara få berätta vad vår hund nu har hittat på ...nu efter jaktsesongen har han gått upp lite i vikt och är just nu på bantnings diet och träning...dvs, inga köttbullar och liknande som belöning. då har han kommit på följande: "hmm, om jag bär grejjer till husse (eller vilken övrig familjemedlem) så får jag nå gott!" så nu springer han runt och plockar upp mössor, handskar och strumpor som har fallit ner på golvet...sen kommer han, stolt som en tupp och gör avlämningar enligt skolboken, för att sedan springa, med svansen viftandes som en propeller mot kylskåpet...han är så jäkla söt när han gör så...men desvärre kan man inte ge han nån belöning eftersom att det var ju inget som jag kommenderade han att göra :-...det var ju liksom spontant...men visst händer det att han får nått ibland, fast gissa om besvikelsen är stor när det är en bit knäckebröd istället för en köttbulle ;D. /Fredde ;D ;D ;D Jaha fredde vad ska Du göa åt detta spontana apporterande ??? : ;D :-*
Publicerat April 16, 200620 yr Författare ;D ;D ;DJaha fredde vad ska Du göa åt detta spontana apporterande ??? : ;D :-* Han får hålla på tills han upptäcker att det inte funkar ;D... han får inga köttbullar förän han är i sin forna toppform, han får nöja sig med knäckebröd ;D ;D ;D Mvh Fredde
Publicerat April 16, 200620 yr Hehe, Hundarna är inte så dumma egentligen. Mer lite rent av full i fan
Publicerat April 16, 200620 yr Han får hålla på tills han upptäcker att det inte funkar ;D... han får inga köttbullar förän han är i sin forna toppform, han får nöja sig med knäckebröd ;D ;D ;DMvh Fredde Han lär sig snart att gå och gömma allt ist. ;D ;D ;D ;D ;D
Publicerat April 16, 200620 yr Han lär sig snart att gå och gömma allt ist. ;D ;D ;D ;D ;D ja det vorde väl synd när man ska stressa på morgonen och så är skorna gömda ja hundar är ju ena rackare på att lista ut hur man får sig nåt gott ;D
Publicerat April 16, 200620 yr ja det vorde väl synd när man ska stressa på morgonen och så är skorna gömda ja hundar är ju ena rackare på att lista ut hur man får sig nåt gott ;D Det är bäst att Du håller Dig kompis med hunden så att den inte hittar på några rackartyg för Dig. ;D
Publicerat April 19, 200620 yr Jag kan nästan se vovvens blick framför mig när du plockar fram knäckebröd istället för en köttbulle ;D ;D ;D Min skulle kolla på mig som om jag var totalt rubbad ;D Jag skulle lära min vovve att rapportera och började med godis och mat hemma. Jag la godisen exempelvis i matskålen och gick därifrån. När hon tillslut kom till mig frågade jag vad hon ville och bad henne visa mig och hon sprang i 200 till matskålen och ställde sig och stirrade ner i den och tittade sedan på mig. Precis som jag ville! Nu har hon kommit på att om jag går och ställer mig och stirrar på matte när hon ligger i soffan och ser tv, så måste hon fråga vad jag vill och då springer jag till skafferiet så då måste hon ge mig nått för jag har ju gjort helt rätt och visat vad jag ville : Denna procedur kan vi upprepa hur många gånger som helst tycker hon och är helnöjd över hur duktig hon är!!! Det går VÄLDIGT fort att dom klurar ut hur dom skall få tag i godsakerna..... ;D ;D ;D