Publicerat Oktober 24, 201114 yr har en sako s491 varmint som stocken lr systemet ligger snett i vet inte hur jag ska förklara på annat sätt än att pipan ligger mot ena sidan av stocken i pipkanalen andra sidan finns det mycket spelrum samt under pipan. den skjuter bra o så men ser inte så snyggt ut finns det något sätt för att rätta till så den ligger mitt i pipkanalen? någon form av pelarbäddning kanske lr vad säger ni?
Publicerat Oktober 24, 201114 yr har en sako s491 varmint som stocken lr systemet ligger snett i vet inte hur jag ska förklara på annat sätt än att pipan ligger mot ena sidan av stocken i pipkanalen andra sidan finns det mycket spelrum samt under pipan. den skjuter bra o så men ser inte så snyggt ut finns det något sätt för att rätta till så den ligger mitt i pipkanalen? någon form av pelarbäddning kanske lr vad säger ni? Finns det utrymme för övrigt i stocken så kan man i regel rätta till det mesta vid en bäddning.
Publicerat Oktober 24, 201114 yr Ligger hela systemet snett, eller bara pipan? Jag antar att du menar att pipan ligger mot träet i framstocken. Då har stocken slagit sig, vilket inte är så ovanligt om man inte tar hand om den. Kan t.o.m. hittas på fabriksnya bössor. Det går förstås att frilägga pipan igen och då kan man även passa på att plasta systemet. //Danne
Publicerat Oktober 25, 201114 yr Författare Ligger hela systemet snett, eller bara pipan? Jag antar att du menar att pipan ligger mot träet i framstocken. Då har stocken slagit sig, vilket inte är så ovanligt om man inte tar hand om den. Kan t.o.m. hittas på fabriksnya bössor. Det går förstås att frilägga pipan igen och då kan man även passa på att plasta systemet. //Danne allt ser rakt o fint ut det moste vara fram stocken som slagit sej. vad skulle det kosta att fixa till det hos en smed? får väll bli pelar bäddning då antar jag?
Publicerat Oktober 25, 201114 yr En vanlig plastning kostar väl 800-1000 kr, kan jag tänka mig. En pelarbäddning kanske ytterligare en tusenlapp. Slipa ur pipkanalen gör säkert smeden i samband med bäddningen. Sakon är en mycket bra bössa så en bäddning är en bra investering. //Danne