Publicerat Oktober 25, 201114 yr HAHA Trodde alldrig det skulle hända! Men nu äntligen Flera år säkert 10 år har jag varit med I NVR under alla år man har ställt uppi 20-30- sena nätter pulsande i djupsnö tex i fjol var ca 8km från närmsta väg då- Händer det som inte får hända remmen på snöskon går av! var ett helvete ta sig tillbaks till väg.. opps nu glider jag från ämmnet. FREDAGS Nu är jag sjukskriven har mest troligt en nerv i kläm kan inte använda< höger näve är givitvis högerhänt har fumlig näve med spretande fingrar! Därav har jag inte tagit på mig nåt eftersök! men i fred ringer en kontaktp.. o frågar om jag kan fara o dra bort ett dött påkört rådjur?, perfekt tänker jag- Jag behöver rävåtel det är ju så att 9 gånger av 10 så är dom SPRÄNGD i magen så jag tar med en sopsäck,, lämmnar pannlampa +kniv med buköppnare hemma- Kommer dit väl utmärkt en bockilling ligger i diket, men givitvis så är det nämast oskadd så för förtsa gången i mitt liv så fick jag ta ur ett rådjur med vänsterhand fan vad- Svårt å omständigt allt blir när högerhand är borta! men det gick så tarmar lungor ligger på rävåteln . bättre än inget! Söndag. Okej i söndags natt ringer vid 2400 ringer kontaktperson han har avlivat en påkörd älgkalv!! ungerfär 500m från där jag bor! han frågar vem som har jakten där- Han provar o ringer tilllslut efter en timmes ringande på olika nummer så ger han upp! ringer o frågar om jag kan komma han tänker frakta hem kalven behöver assistans- Satan va drygt att lyfta upp en kalv o lägga i hans picup i försig hade vi bara 3 händer ,, det gick vi hängde upp kalven i hans garage tog ur o flådde - jaa kanske inte vi mest han ledsamt som tusan när man är halvt handikappad,, kommer hem vid 300 skapligt trött! KL700 NÅNTING så ringer kontaktperson o medelar att markägaren ringt o tyckte vi kunde få kalven så för första gången under alla mina år som eftersökare så- Får man äntligen lite kött som uppskattning! För alla nätter man pulsat i djup snö i 20-30- grader ,, alldrig fått en köttbit som tack! så äntligen lite tacksamhet!
Publicerat Oktober 25, 201114 yr HAHA Trodde alldrig det skulle hända! Men nu äntligen Flera år säkert 10 år har jag varit med I NVR under alla år man har ställt uppi 20-30- sena nätter pulsande i djupsnö tex i fjol var ca 8km från närmsta väg då- Händer det som inte får hända remmen på snöskon går av! var ett helvete ta sig tillbaks till väg.. opps nu glider jag från ämmnet. FREDAGS Nu är jag sjukskriven har mest troligt en nerv i kläm kan inte använda< höger näve är givitvis högerhänt har fumlig näve med spretande fingrar! Därav har jag inte tagit på mig nåt eftersök! men i fred ringer en kontaktp.. o frågar om jag kan fara o dra bort ett dött påkört rådjur?, perfekt tänker jag- Jag behöver rävåtel det är ju så att 9 gånger av 10 så är dom SPRÄNGD i magen så jag tar med en sopsäck,, lämmnar pannlampa +kniv med buköppnare hemma- Kommer dit väl utmärkt en bockilling ligger i diket, men givitvis så är det nämast oskadd så för förtsa gången i mitt liv så fick jag ta ur ett rådjur med vänsterhand fan vad- Svårt å omständigt allt blir när högerhand är borta! men det gick så tarmar lungor ligger på rävåteln . bättre än inget! Söndag. Okej i söndags natt ringer vid 2400 ringer kontaktperson han har avlivat en påkörd älgkalv!! ungerfär 500m från där jag bor! han frågar vem som har jakten där- Han provar o ringer tilllslut efter en timmes ringande på olika nummer så ger han upp! ringer o frågar om jag kan komma han tänker frakta hem kalven behöver assistans- Satan va drygt att lyfta upp en kalv o lägga i hans picup i försig hade vi bara 3 händer ,, det gick vi hängde upp kalven i hans garage tog ur o flådde - jaa kanske inte vi mest han ledsamt som tusan när man är halvt handikappad,, kommer hem vid 300 skapligt trött! KL700 NÅNTING så ringer kontaktperson o medelar att markägaren ringt o tyckte vi kunde få kalven så för första gången under alla mina år som eftersökare så- Får man äntligen lite kött som uppskattning! För alla nätter man pulsat i djup snö i 20-30- grader ,, alldrig fått en köttbit som tack! så äntligen lite tacksamhet! Väl förtjänt! Markägaren måste vara smålänning.
Publicerat Oktober 25, 201114 yr Tja.. Har blivit erbjuden trafik grisar i parti o minut.. men jag vill fan helst slippa lägga nån timme till på o ta ur, transportera o flå osv.. när man redan är blöt, trött o bara vill hem o sova.. Är ju bara tråkjobb ju Men visst är det trevligt med folk som uppskattar det jobb man gör.
Publicerat Oktober 25, 201114 yr Författare Tja.. Har blivit erbjuden trafik grisar i parti o minut.. men jag vill fan helst slippa lägga nån timme till på o ta ur, transportera o flå osv.. när man redan är blöt, trött o bara vill hem o sova.. Är ju bara tråkjobb ju Men visst är det trevligt med folk som uppskattar det jobb man gör. Gris vi snackar älg Nää det finns några av ekipagen som har bra markägare dom har avtalat med markägaren att sköter dom- Allt det praktiska som frakta älg ur mark hänga upp m,m så brukar dom dela på älgen! fått en köttbit en gång det köttet var blodsprängt - Gick inte att äta! kött får jag väl ändå så att det räcker! men det känns mer uppskattat tex man får älgfilerna- Eller dom bjuder på en middag! ena mark ägaren här har säkert fått 2-3 älgar per år slå det på 10 år! börjar snart undra om han inte är - smålänning