Publicerat April 17, 200620 yr Hejsan! Nu så har jag bestämmt vad jag ska göra som projektarbete i skolan (på tiden tänker säkert vissa ) Och det är det.. Jag tänkte göra en helrenovering av min Sako L46 bland annat göra en helt ny stock till den och sedan också blånera den med fackmans hjälp. men stockjobbet kommer ju ta nästan all tid bara det. Men nu till frågan. Jag skulle helst vilja ha Claro valnöt som ämne till Sakon. Har kollat med Boberg och en massa smeder men ingen har Claro ämne som passar en studsare Boberg har för hagelstockar men inga claro passande Studsarstockar. Så hur ska jag göra? Ska jag helt enkelt skita i och haka upp mig på Claro och ta vanlig valnöt i stället eller ska jag beställa från USA? Tacksam för svar i denna tråden då det börjar bli lite bråttom med Projektets början. MVH/Jocke
Publicerat April 17, 200620 yr Beror väll lite på hur lång tid det tar att få hem en bit från USA...är det "panik" så köp bara en vanlig bit valnöt som du tycker har fin ådring ... annars är det väll bara att beställa från staterna om det verkligen är ett claro ämne du vill ha /Fredde
Publicerat April 19, 200620 yr Beror väll lite på hur lång tid det tar att få hem en bit från USA...är det "panik" så köp bara en vanlig bit valnöt som du tycker har fin ådring ... annars är det väll bara att beställa från staterna om det verkligen är ett claro ämne du vill ha /Fredde Det är ingen "panik" direkt det är mer bara att jag vill komma igång så fort som möjligt. Har bestämmt mig nu för att ta och gå till den lokala handlaren och kolla på ett vanligt valnötsämne av högre kvalitet någon dag. Så ska jag lägga ut lite bilder på vägen när jag jobbar med kolven m.m MVH/Jocke
Publicerat April 19, 200620 yr Hade jag varit du så hade jag beställt ämne från http://www.rifle-stocks.com. Dom verkar ha L46 i action list dessutom ifall du vill ha den grovfräst
Publicerat April 19, 200620 yr Hade jag varit du så hade jag beställt ämne från http://www.rifle-stocks.com. Dom verkar ha L46 i action list dessutom ifall du vill ha den grovfräst Någon som har erfarenhet av Rifle-stocks.com? Leveranstid m.m MVH/Jocke
Publicerat April 19, 200620 yr Jo jag har . Väldigt bra att ha att göra med. Tog ganska precis 8 veckor(som det står att det ska göra) för dem att tillverka och ungefär en veckas leveranstid. Pengarna drogs när stocken skickades. Jag slapp tull iaf
Publicerat April 19, 200620 yr Jo jag har . Väldigt bra att ha att göra med. Tog ganska precis 8 veckor(som det står att det ska göra) för dem att tillverka och ungefär en veckas leveranstid. Pengarna drogs när stocken skickades. Jag slapp tull iaf skickar dom "rena" ämnen? Alltså bara själva plankan? För jag hade tänkt göra allt från grunden själv. MVH/Jocke
Publicerat April 19, 200620 yr Det vet jag inte men dra iväg ett mail och fråga. Japp jag får göra det... Tackar för hjälpen Pitepalt.. MVH/Jocke
Publicerat April 21, 200620 yr Jag var lite sugen på veta själv ocskå så jag skickade iväg ett mail och fick svaret Yes we do. I can quote a price depending on the grade desired. Om du inte ska ha den grovfräst så borde det ju gå jättefort att få den
Publicerat April 22, 200620 yr Jag var lite sugen på veta själv ocskå så jag skickade iväg ett mail och fick svaretYes we do. I can quote a price depending on the grade desired. Om du inte ska ha den grovfräst så borde det ju gå jättefort att få den Tackar! Japp det borde ju gå kvickt då! Får slänga iväg ett mail och se hur långt tid dom tror... MVH/Jocke