Publicerat Oktober 25, 201114 yr Jag tror att det kan vara på sin plats med en liten presentation av mig. Jag heter inte, vilket de flesta redan listat ut , skogstorpet. Jag heter Jocke. Det gick tyvärr inte regga som namn. Jag är 42 år, gift med den bästa kvinnan på jorden och har en dotter och en son, 8 och 5 år gamla. Vi är tre i familjen som gillar att jaga. Är oftast ute en till två gånger per vecka. Ungefär var tredje gång med en av ungarna som lagkamrat. Aldrig frun..Är med i tre jaktlag. Ett renodlat älg, ett sjöfågel och ett blandat skogsvilt. Alla tre välkomnar ungarna, deras kusiner och andra ungdomar i bekantskapskretsen. Kul! Vi grillar, snackar Skit jagar och lär oss av varandra. Vi jagar i norra Skåne på tre olika marker och vatten. Vi är ca 10 personer som jagar tillsammans i olika konstellationer. Helt ny inom fågeljakten men lite bättre erfarenhet inom klövviltsjakten. Dock ingen expert . Relativt ny med eget vapeninnehav. Har dock växt upp med de nu mina bössorna i hand. Kanske inte då alltid i enlighet med lagen...vi har tillgång till tre hundar inom lagen. Själv har jag en fru med allergi. Vi har dock båda växt upp med hundar. Frågor? Fråga!
Publicerat Oktober 26, 201114 yr Författare Tack för välkomnandet alla. Jo det inte bara blåser kallt, det har blåst halvhårt också. Undrar om man måste reparera torn i helgen?