Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Savage arms & howa..?

Featured Replies

Publicerat

Hej hej.

Såg ett erbjudande med en savage arms axis och undrar då lite om ni har några erfarenheter av detta vapen eller savage arms överhuvudtaget?

Undrar också lite om howa vapnen, har hört mycket gott om dessa men jag vill ändå höra vad ni har att säga;)

Dessutom undrar jag om någon vet om howa finns med trästock.

Tack på förhand:)

//Joel

Publicerat

Hej hej.

Såg ett erbjudande med en savage arms axis och undrar då lite om ni har några erfarenheter av detta vapen eller savage arms överhuvudtaget?

Undrar också lite om howa vapnen, har hört mycket gott om dessa men jag vill ändå höra vad ni har att säga;)

Dessutom undrar jag om någon vet om howa finns med trästock.

Tack på förhand:)

//Joel

Förr var vapnen riktigt lågbudget <_<

Jag har ägt ett..

Vet inget om dem nu!

Publicerat

Har en savage 111 i 30-06, Köpte den helt ny förra året och har inget att klaga på än så länge.

Publicerat

Har en savage 110 cl som fungerar i ur och skur och tar nästan alla ammo och lägger inom samma 5 krona;)

Publicerat
  • Författare

Okej.. Funderar på att byta ut gamla bössa så jag tittar väl lite alternativ.. Det sägs ju att man ska lägga pengarna på bra optik istället för en dyr bössa så därför kollar jag lite billigare bössor.. :P

Publicerat

Okej.. Funderar på att byta ut gamla bössa så jag tittar väl lite alternativ.. Det sägs ju att man ska lägga pengarna på bra optik istället för en dyr bössa så därför kollar jag lite billigare bössor.. :P

Savage gör enkla och billiga bössor men framför allt enkla och funktionsdugliga. Inget överarbete där det inte syns men mkt bra bössor!

Savage och remington har mkt gemensamt

Publicerat

Savage och remington har mkt gemensamt

Ovanstående är helt sant om man avser det där med bang for the buck, men där är nog vilden den bättre tillverkaren,

utöver det så har de båda sterotypa gevären väldigt lite gemensamt, en Savage och en Rem 700 låga har inga gemesamma delar eller konstruktionslösningar, kan vara bra om man letar efter "eftermarknadsprylar",

en tråkig sak är att inga av de roligare Savage vapnen importeras till Sverige, de har ju ett flertal modeller som är väldigt nischade och attraktiva för olika köpare, men dem ser vi inte här,

eller i varje fall har inte jag gjort det.

Jag tror att en Savage om än en något rå och ofärdig pang kan göra god tjänst och som man är otroligt nöjd med om man inte ställer överdrivna och orimliga krav på den, de blir exempelvis aldrig en blaser osv.

/Christian

Publicerat

Savage gjorde sitt 110 på slutet av femtiotalet, två år innan 700an. Om jag inte har helt fel. Och båda system har tillverkats sedan dess...50 år av finslipning!

Publicerat

En fördel med Savage110 är att det är väldigt lätt att byta pipa själv till någon trevlig kaliber.Har själv 2 stycken 110CL i vänster utförande.

Publicerat

En fördel med Savage110 är att det är väldigt lätt att byta pipa själv till någon trevlig kaliber.Har själv 2 stycken 110CL i vänster utförande.

Ja, alla har väl en vänster;) dock så fick jag göra en egen magasinknapp till min vänster men vilken bössa