Publicerat Oktober 28, 201114 yr Jag har en goldeneagle predator som är ca 15 år gammal! fick den av farsan för ett år sedan och jag har inte skjutit så mycket med den. tror inte den är ordentligt skjuten med på säkert 10 år.... min fråga är nu- vågar man skjuta med den som den är nu eller ska man försöka stränga om den innan man sätter igång? om man ska stränga om den, var gör man det lättast i sörmlandstrakten eller ska man försöka sig på det själv? finns det någon bågskytteklubb i närheten av gnesta/flen området med omnejd?
Publicerat November 1, 201114 yr Författare Kom igen nu....finns det ingen som kan svara på min fråga
Publicerat November 1, 201114 yr Det finns anledning att vara mycket försiktig med en så pass gammal compound, lämmar, kablar och sträng kan alla vara åldrade och en genomgång, service samt nya kablar/sträng är motiverat. Varför kanske du frågar dig, jag har sett en båge som partiellt delaminerade båda lemmarna, det är sjukt stora krafter i spel när vi talar denna form av bågar, tursamt nog hände inget den gången, ie ingen skadade sig men det är uppenbart att det är lätt att så blir fallet. Vem som är lämplig att bistå med service? Det vet jag inte. /Christian