Publicerat Oktober 29, 201114 yr Jag har efter installation av jordvärme avyttrat pelletsbrännaren och såg till min förvåning att jag har ungefär ca 300kg pellets kvar som låg mellan väggarna i mitt förråd som jag håller på att riva. Har en tråd där jag håller på att bygga en kallrök men som hamnat lite längre ner på prio-listan då värmen till huset gått före bla.... Nu till frågan, Går det/Har någon provat att röka med vanlig träpellets? (Inte inhallera) utan röka kött
Publicerat Oktober 29, 201114 yr Det hade jag hoppat över om jag skall vara ärlig... När jag eldar pellets i min panna så tycker jag att det luktar lösningsmedel och även om det inte skulle vara farligt så är det ingen arom man vill ha i köttet direkt. Man skall tänka på att pellets är gjort av det billigaste möget de kan få tag i och rökar är nog inte en produkt som de har testat sina pellets på vad gäller säkerhet och konsumption. 300 kilo motsvarar väl runt 17 säckar och det borde inbringa en liten slant även om du säljer det för halva priset
Publicerat Oktober 29, 201114 yr Författare Jo du har nog rätt... blir nog att skänka till bättre behövande:-)