Publicerat Oktober 31, 201114 yr Jaha! Imorgon vid den här tiden så sitter man i LC:en och är på väg till årets Tysklands jakt! Förra året i Kassel var helt Ok men inte mer än så... Två jaktdagar två vilt, för min del. I år har vi bokat helt själva så kostnaden är försumbar...Faktiskt bra mycket billigare än vad man brukar få betala för en drevjakt i Sverige. Men å andra sidan så är det oftast bara ett eller två drev. Min Tyska kontakt åker Tyskalnd runt med sina hundar och deltar på Bewegungjagd på olika delstats jakter. Och enligt honom är Brandeburg bland de bättre områderna för gris. Men allt hänger tydligen på om de har skördat majsen runt om... Upplägget är följande: Många passskyttar och många hundförare och en gigantisk såt. Vi är 20 kompisar från Sverige som åker och det lär vara lika många tyska passkyttar. Det brukar smälla en hel del.... Man får trösta sig med att det fanns åtminstonde tre efersöksekipagé förra året, som bara sysslade med eftersök under jakten. Sen var det säkert 10-15 hundförare. Vi får se hur det blir i Brandenburg. Hursom så kommer det bli gott om knödel, schniztel och öl:-) Återkommer! /Jonas
Publicerat Oktober 31, 201114 yr När jag körde ner genom Tyskland förra veckan stod mycket av majsen uppe. En försiktig gissning på det jag såg var 50/50. Skit jakt på dig. //