Publicerat Oktober 31, 201114 yr Jag blev förvånad själv över min gäst. Har någon annan fångat den lilla ekorrjägaren på bild tro? Mvh
Publicerat November 1, 201114 yr Bild och bild, men på älgjakten nere i södra Östergötland hade vi mård i pass både 4 och 5 gånger. Har inte tidigare sett några där nere, men nu var det helt säkert minst tre olika individer. De var framme under äpple och vildäppleträden och knyckte äpplen stup i kvarten. De valde med ordentlig omsorg och tog bara de allra finaste äpplena. Ganska roligt att det var lite action med jämna mellanrum. Idag är de lovliga:) /Mats Jag blev förvånad själv över min gäst. Har någon annan fångat den lilla ekorrjägaren på bild tro? Mvh
Publicerat November 1, 201114 yr Inte alls meningslös tråd. Jag insåg för ett par år sen att jag fiskat upp drygt tio mårdar ur mina fällor, men bara sett en enda levande Så det hade varit kul med fler mårdobservationer ute i markerna. Många verkar tycka att mården bara dödar "söta ekorrar", men för egen del anser jag att det är en fascinerande och vacker predator som har precis samma existensberättigande som allt annat vilt. Den gräddgulorangea haklappen är ju dessutom riktigt charmig
Publicerat November 1, 201114 yr Har en individ som var ganska stationär på min åtel. Dessvärre för den själv gick den också direkt i fällan nu första dagen som den är lovlig. Knepigt att få skarpa bilder på åtelkameran med den då den skuttar fram och tillbaka hela tiden.
Publicerat November 1, 201114 yr Inte alls meningslös tråd. Jag insåg för ett par år sen att jag fiskat upp drygt tio mårdar ur mina fällor, men bara sett en enda levande Så det hade varit kul med fler mårdobservationer ute i markerna. Många verkar tycka att mården bara dödar "söta ekorrar", men för egen del anser jag att det är en fascinerande och vacker predator som har precis samma existensberättigande som allt annat vilt. Den gräddgulorangea haklappen är ju dessutom riktigt charmig Jag läste en rapport på statistik från fallviltsstudier av den gode professor Arne Borg, detta var på 80-talet. En analys av ett (1) rådjur visade att den hade blivit dödad av mård!!! Tänk er att den sitter i ett träd, ett rådjur går under, mården tänker "äh vad fan... går det så går det...".
Publicerat November 1, 201114 yr Jag läste en rapport på statistik från fallviltsstudier av den gode professor Arne Borg, detta var på 80-talet. En analys av ett (1) rådjur visade att den hade blivit dödad av mård!!! Tänk er att den sitter i ett träd, ett rådjur går under, mården tänker "äh vad fan... går det så går det...". Visst låter det lite ovanligt. Men jag är inte direkt chockad. Har sett (på film) hur stora djur en Hermelin kan ge sig på. Och en Järv som stjäl byten från Varg. Så att något enstaka litet rådjur fallit offer för Mård känns inte så underligt. (Varför kan jag inte låta bli stor bokstav på mård, varg och hermelin?)
Publicerat November 1, 201114 yr Författare Kul att det ramlade in lite pics! MER av denna skygga köttätande hamster,tack!
Publicerat November 22, 201114 yr Ett par Mårdbilder från förra veckan. Inte världens bästa kvalité men Mård är det iaf
Publicerat November 28, 201114 yr Det är väl kul med bilder på mård, för man ser dom ju inte så ofta i skogen. Man ser i bästa fall spåren på vintern, men jag tror aldrig jag sett någon levande på jaktmarken. Kommer alltid att tänka på en i jaktlaget som berättade en historia om hur han satt på en älgjakt utan att se nånting.Han satt väl och hade tråkigt och var lite lagom skjutsugen. Då fick han syn på en mård i ett träd en bit bort och jag citerar: "Jag tänkte att den träffar jag aldrig - men det gjorde jag!"
Publicerat November 29, 201114 yr Ingen dålig rävåtel! Vad är det som ligger där? En kvarts älg som blev kasserad
Publicerat Oktober 26, 201213 yr Här har vi en mård som hälsade på i min grävlingfälla . Gick visst inte lägga in bilden på det sättet , återkommer med bilder
Publicerat Oktober 26, 201213 yr Gick visst inte lägga in bilden på det sättet , återkommer med bilder Nu skall vi se om det funkar!