Publicerat November 2, 201114 yr Stefan gömmer sig bakom Noe. Jag hade ett stort intresse av jakt som barn, grannskapets talgoxar och skator levde farligt när jag gick lös med diverse egentillverkade slangbellor och andra precisionsvapen samt fågelfällor av varierande typ, bland annat gjorda av gamla diskställ med pricipen "funktion före utseende" endel fåglar samt en fet katt har jag på meritlistan från denna tid, suktade ständigt efter det luftgevär jag aldrig fick, kanske var tur det när jag 25 år senare tänker tillbaka. Åja, många liter vatten har runnit i älvarna sen dess och jag har hunnit fylla 25 för 8:e gången, tog trots mitt intresse för jakt som barn jägarexamen den gångna sommaren, blivit endel jakt denna höst, en tjäder och en hare, en pinne samt en trädtopp har alla gått en snabb och icke plågsam död till mötes änsålänge. Har även en dotter på 9 år som precis som sin far gillar skog och mark, hon har dock mer tur och fick det jag aldrig fick när hon fyllde 9, ett luftgevär. Skitjakt på er.
Publicerat November 3, 201114 yr Författare Tack tack Talgoxarna lever än, får dottern bestämma så lever allt med vingar större än en spyfluga farligt, dessutom vill hon äta upp det och frågar vad hon får för belöning av mig om hon är duktig och skjuter en fågel, kommer bli en bra tjej det där, kommer inte ens behöva sitta med hagelbössan på bron när det börjar springa grabbar hos henne, det sköter hon så bra själv.
Publicerat November 3, 201114 yr Författare Tack, jag ska göra mitt bästa för att ni ska trivas med mig.
Publicerat November 3, 201114 yr Tack, jag ska göra mitt bästa för att ni ska trivas med mig. Det kommer vi säkert att göra! Välkommen hit
Publicerat November 3, 201114 yr Tack tack Talgoxarna lever än, får dottern bestämma så lever allt med vingar större än en spyfluga farligt, dessutom vill hon äta upp det och frågar vad hon får för belöning av mig om hon är duktig och skjuter en fågel, kommer bli en bra tjej det där, kommer inte ens behöva sitta med hagelbössan på bron när det börjar springa grabbar hos henne, det sköter hon så bra själv. Varför är alla karlar på språng när det gäller att jaga bort döttrarnas friare Gäller samma sak pojkarnas flickvänner? Nej håll koll på vad dom hittar, det kan vara ett guldkorn, min älsta har just friat med en icke jägare men ganska stor markägare vilket renderat mig finfina jaktmarker
Publicerat November 4, 201114 yr Författare Varför är alla karlar på språng när det gäller att jaga bort döttrarnas friare Gäller samma sak pojkarnas flickvänner? Nej håll koll på vad dom hittar, det kan vara ett guldkorn, min älsta har just friat med en icke jägare men ganska stor markägare vilket renderat mig finfina jaktmarker Vissa har ju tur, hagelbössan är ju mer som en säkerhet, sen kommer jag såklart att stå vid dörren när dom står där med mössan i handen och fråga hur mycket slantar dom har på banken